Pondělí, 2 prosince, 2024
DomůRecenzeSwing Copters je pekelně obtížná, ale úplně zbytečná hra

Swing Copters je pekelně obtížná, ale úplně zbytečná hra

Asi nikomu, kdo jen trochu sleduje dění v oblasti smartphonů, neunikl loňský poprask okolo hříčky Flappy Bird, která dokázala, že síla a návykovost mnohdy tkví v jednoduchosti. Hra, která graficky připomínala slavnou arkádu s knírkatým instalatérem, svému tvůrci generovala zisk 50 tisíc dolarů denně, tedy více než milión korun.

Student technické univerzity v Hanoji Nguyen Ha Dong  přesto Flappy Bird z internetových obchodů stáhnul. Jako oficiální důvod uváděl, že je titul příliš návykový a některým lidem ničí životy. Spekulovalo se však o tom, že hra využívala grafické prvky ukradené z titulu Super Mario, a autor se tedy bránil žalobě firmy Nintendo.

Jak to tehdy bylo se už asi nikdy nedozvíme, Flappy Bird z příslušných obchodů ale opravdu zmizel a odmlčel se také mladý vývojář. Ne však na dlouho.

Po pár dnech dal o sobě zase vědět, přičemž sliboval, že pracuje na nové hře – stejně návykové. Na konci srpna jsme se poté konečně dočkali uvedení novinky Swing Copters, která opět sází na jednoduchý nápad a pixelovatou grafiku.

Zatímco ve Flappy Bird jsme navigovali ptáčka pohybujícího se zleva doprava tak, aby do ničeho nenarazil, tak ve Swing Copters se vznášíme k oblakům. Ovládání je jednoduché. S malým panáčkem, který nosí čepici s připevněnou vrtulí, letíte pořád nahoru a ťukáním na displej měníte směr, čímž se vyhýbáte překážkám. Snadné jak facka. Jenže jen na papíře.

Struktura železného lešení je náhodně generovaná, ale to není to nejhorší. Největším problémem je to, že náš malý šikula neumí pořádně létat. Spíše než nahoru letí do stran, takže nestoupáte, ale místo toho po displeji zběsile kličkujete. Změna směru se dá přitom přirovnat k zážitku, jako když na závodním okruhu driftujete s bagrem.

2014-08-31 17.13.49 2014-08-31 17.16.39

Přitom nemáte za úkol proletět jen statické brány, ale musíte se také vyhýbat pohupujícím se kladivům, které přidávají další nejistotu, poněvadž musíte proletět skrze měnící se mezeru. Proto se připravte na to, že zpočátku budete tlačítko pro zahájení nové hry v podstatě mačkat neustále. Ono ovládání je vůbec záležitost pro Chocholouška.

Vaším cílem ve Swing Copters je vystoupat co nejvýše a připsat si na konto co nejvíce bodů. Když vyhrajete čtyři medaile (u mě to ani náhodou nehrozilo, jsem prostě lama, přiznám se), získáte možnost hrát za jiné postavy. Super. Jenže…

Uvážíme-li vysokou obtížnost (ano, ta je opravdu pekelná, doslova, a má za úkol deptat), která od delšího hraní odradí, v podstatě to je nesplnitelný cíl. Slabou náplastí může být, že se alespoň mění barva prostředí, za překážkami.

Screenshot_2014-08-31-18-53-25 Screenshot_2014-08-31-18-53-36 Screenshot_2014-08-31-18-53-43 Screenshot_2014-08-31-17-39-17

Swing Copters si do mobilů s Androidem a iOS (Windows Phone verze uvedena nebyla a je otázkou, zda někdy bude. Suplovat tento nedostatek lze třeba tímto klonem) můžete stáhnout zdarma. Za 0,89 eura, tedy zhruba 25 korun, lze u iOS verze vypnout reklamy, které se zobrazují v horní části displeje.

Cílem Swing Copters je donutit hráče překonávat sami sebe. Ale moc se mu to nedaří. Při hraní se člověk nakrátko pobaví, ale to je tak vše. Obtížnost je až příliš vysoká a většina lidí to určitě za chvíli vzdá.

Po vizuální stránce je novinka vietnamského mladíka jednoduchá, takže ji spustíte v podstatě i na kalkulačce, když poběží na Androidu 3.0 a novějším. V případě iPhonů je vyžadován minimálně iOS 6. Vzhledem k slabým hardwarovým nárokům se nelze divit, že veškeré animace jsou plynulé.

Hodnocení: 2/10

Verdikt:

Hra pro mě zpočátku byla absolutním zklamáním, které částečně zmírnil update, který vylepšil ovládání, opravil různé bugy a u Androidu odstranil hodně rušivou celoobrazovkovou reklamu. Nic vám ale nebudu namlouvat, nástupce Flappy Bird patří jednoznačně do kategorie „zbytečných žroutů času“. Místo hraní téhle zbytečnosti se jděte raději proběhnout ven nebo si zajděte s přáteli na pivko, uděláte líp.

Co se mi líbilo:

  • hardwarová nenáročnost

Co se mi nelíbilo:

  • vysoká obtížnost
  • nejistota v ovládání
  • grafika
Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

2 KOMENTÁŘE

  1. Mám nejvyšší score 80. Není to zas tak těžké. Jediné co mi na takových hrách štve je to, že si plno lidí nějak nadhodí score a pořadí je tak zcela neodpovídající vaším výkonům.

  2. Konečně někdo našel odvahu a na plnou hubu napsal, že je to debilita. Všichni okolo toho chodí jak kolem horké kaše, ale realita je prostá. Je to propadák Pro autora palec nahoru. . .

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře