Čtvrtek, 11 dubna, 2024
DomůRecenzeRecenze: Staňte se pánem koček v Neko Atsume

Recenze: Staňte se pánem koček v Neko Atsume

O hře, která vám změní měřítka roztomilosti.

Sice jsem před časem freemium model kritizoval, občas se ale musí objevit výjimka potvrzující pravidlo. A proto vás nemohu připravit o dost možná nejroztomilejší mobilní hru, kterou jsme kdy na Světě aplikací recenzovali, japonský simulátor dvorku s kočkami Neko Atsume.

A je to fenomén takový, že vydání novinky o jeho překladu do angličtiny stálo za to i redakci The Verge. Čím to, že si vlastně jednoduchá japonská hříčka získala srdce tolika hráčů, z nich někteří byli ochotní ji hrát do anglické lokalizace spolu s Google překladačem?

Herní náplň Neko Atmuse: Kitty Collector, jak zní celý název, je skoro až pohříchu jednoduchá. K dispozici máte dvorek virtuálního domu a vaším úkolem je přilákat na něj co nejvíc různých koček. Za herní měnu (v podobě rybiček) jim na dvorek můžete kupovat míčky, tašky, do kterých si mohou vlézt, škrabadla a další hračky, čímž zvyšujete šanci, že vás nějaký huňatý kamarád navštíví. Každá kočka má samozřejmě oblíbené jiné hračky, takže pro rychlejší postup hrou je potřeba i trochu taktizovat – u každé z koček si totiž můžete zobrazit její povahu, hračky, které jí baví a pak taky její oblíbené jídlo. Do misky tak můžete pořizovat kromě obligátních granulí taky různé druhy konzerv, masa nebo pro ty nejnáročnější i řádně drahé sashimi.

Screenshot_2015-11-03-09-22-01 Screenshot_2015-11-03-10-38-42

Je to herní princip, který by se nejspíš rychle omrzel, jenže proti tomu autoři sáhli po jedné pojistce – na příchod koček musíte nějakou dobu čekat, takže nemá smysl hru nechávat zapnutou dlouho. Z pravidla to vypadá tak, že po změně vybavení dvorku Neko Atsume vypnete a dvakrát/třikrát za den spustíte, potěšíte se pohledem na kočičí hemžení (případně je ještě vyfotíte virtuálním fotoaparátem do virtuálního alba) a posbíráte odměny. Spokojené kočky vám totiž nechávají jako výraz vděku právě rybky, kterými se ve hře za všechno platí.

Je legitimní otázkou, jak rychle s Neko Atsume narazíte na limity jejího freemium modelu. Rybkopeníze jsou totiž samozřejmě dostupné ve stříbrné a zlaté verzi, přičemž pokročilejší hračky a pokrmy jsou dostupné právě za ty zlaté. Ty sice jdou hraním získat, tempo je ale pomalé: rozšíření dvorku stojí 180 zlatých rybek, průměrně za den dostanete jako dárek od koček zhruba 10. Přesto ale Neko Atsume nespadá do kategorie těch her, které nejde bez dalších investic hrát, ani vás do nákupu herní měny za skutečné peníze nijak netlačí. Pokud chcete, přihodit pár desetikorun vývojářům můžete. A jestli ne, tak si holt jen chvíli počkáte. Zábavy si ale užijete dost i tak.

Screenshot_2015-11-03-09-06-11 Screenshot_2015-11-09-21-55-52

Samozřejmě nejde o nijak hlubokou zábavu. Neko Atsume je jen roztomilejší variantou dobře známých her simulujících péči o mazlíčka. Oproti konkurenci boduje samozřejmě volbou zvířecího druhu, hezkými animacemi a grafickým provedením, časovou nenáročností a vkusným použitím freemium modelu. Ideální je pro ty, kteří se chtějí párkrát za den pobavit pohledem dvorek plný hrajících si koček, nebo jako lék na bolest z majitele bytu zakazujícího chov skutečné kočky. Není to nikterak dlouhotrvající zábava, ale za pár dní/týdnů strávených v (i když virtuální) huňaté společnosti stojí.

[appbox googleplay jp.co.hit_point.nekoatsume]

[appbox appstore id923917775]

Ondřej Trhoň