Pondělí, 15 dubna, 2024
DomůRecenzeJak nahlásit autonehodu pojišťovně? Poradíme vám, jak na to!

Jak nahlásit autonehodu pojišťovně? Poradíme vám, jak na to!

Co naplat, období letních dovolených je u konce. Věříme, že jste tu svou dovolenou strávili dle svých představ a že se vám na ní nepřihodilo nic zlého. Samotné léto se však kvapem vzdaluje, svítání se čím dál tím víc zpožďuje a přibývají neprostupné ranní mlhy. A bude hůř. Blížící se podzimní období, plné špatného počasí a depresivních nálad může nečekaně přivodit nějaké to nemilé překvapení.

Například v podobě autonehody, která vždy dokáže jednoho nas… ehm… zamrzet. Nezbývá než doufat, že váš mobilní miláček bude vybaven nějakou aplikací z našeho dnešního přehledu.

Určitě každý řidič zná poučky, co dělat při autonehodě. Zajistit místo nehody proti případným dalším kolizím pomocí výstražného trojúhelníku; zjistit zdravotní stav účastníků nehody a poskytnout případnou první pomoc vč. přivolání záchranné služby a v neposlední řadě nehodu zaznamenat a ohlásit pojišťovně.

S posledním bodem vám může být nápomocna některá aplikace pojišťovny vašeho povinného ručení či havarijního pojištění z následujícího přehledu.

Dvě malé poznámky na začátek: V ČR působí přes dvacet pojišťoven, z nichž cca 12 poskytuje povinné ručení či havarijní pojištění. Velkým zklamáním pro nás bylo zjištění, že pouze pouhých pět má mobilní aplikaci pro nahlašování nehod. Např. jedna z největších pojišťoven u nás – Allianz – sice má tři mobilní aplikace, jenže dvě jsou poučné hry (Křižovatky a Škola smyku) a jedna je o tipech pro cestování v zahraničí. Dalším příkladem je pojišťovna Generali, která má dokonce aplikaci pro ohlašování nehod, ovšem jedná se o aplikaci polské Generali a nikoliv české. Škoda, vypadala (i přes malou jazykovou bariéru) zajímavě..

Druhé nepříjemné zjištění je to, že ani jedna z pěti níže uvedených aplikací není ve verzi pro Windows Phone.

AXA

Aplikace AXA Manager v sobě sdružuje:

  • Osobní účet – informace o vašem investičním portfoliu u spol. AXA
  • Fondy – informace o podílových fondech a jejich aktuální ceny
  • Pobočky – přehledný seznam poboček AXA
  • Nahlásit novou nehodu plus navíc seznam již nahlášených nehod
  • AXA 24/7 – nouzové telefonní číslo

AXA1 AXA2

Nahlášení nehody se skládá ze tří kroků – Fotogalerie, Záznam nehody a Formulář v PDF. Hned první krok (Fotogalerie) je silně problematický. Nejen, že nelze použít stávající fotky (lze pouze aktuálně fotit), ale navíc nám při snaze přiložit fotku aplikace pokaždé spadla a fotka se neuložila. Naštěstí jde i bez přiložení fotek pokračovat na samotný Záznam nehody. Ten je vcelku obsáhlý. Od popisu a místa nehody, přes řidiče a okolnosti nehody, až po nákresy (celková situace a obě vozidla). U Nákresu celkové situace je nevýhoda ve velikosti displeje telefonu. Namalovat (případně označit popisky) celkovou situaci prstem je celkem obtížné, navíc je zde pouze jedno tlačítko Smazat, které smaže celý dosud vyhotovený nákres. Po vyhotovení Záznamu nehody jsme přesunuti do sekce Formulář v PDF, kde nalezneme již vyplněný (na základě našich údajů a nákresů ze Záznamu nehody) „Európsky záznam o dopravnej nehode“. Ano, opravdu je ve slovenštině (aplikace je vyvinuta pro AXA SK).. 😉 Tento dokument máte možnosti odeslat nejprve např. e-mailem, či druhému řidiči přes bluetooth, a následně pak na zpracování do samotné AXA.

Hodnocení         06/10

[appbox googleplay sk.axa.manager]

[appbox appstore 364580323]

Česká pojišťovna

Aplikaci, nazvanou jednoduše Pojišťovna, považuji za tu nejkomplexnější a přesto i nejpřehlednější z recenzovaných pojišťovnických aplikací.

Cestovní pojištění

  • Sjednat pojištění
  • Prodloužit pojištění
  • Moje pojištění
  • Podmínky pojištění

Dopravní nehoda

  • Oznámit nehodu
  • Fotografie ke škodě
  • Po nehodě
  • Smluvní servisy a prohlídková místa

Povinné ručení

  • Sjednat pojištění
  • Moje pojištění
  • Podmínky pojištění

Majetek

  • Oznámit škodu
  • Fotografie ke škodě
  • Po škodě
  • Fotografie ke smlouvě
  • informace k Jednoduché likvidaci do 2 dnů

Osobní

  • Klientská zóna
  • Moje údaje
  • Moje pojištění

Místa

  • Pobočky
  • Pohotovosti

CP1 CP2

Jak vidno, možností je v aplikaci opravdu spousta, my se ale blížeji podíváme jen na Dopravní nehodu. Po kliknutí na Oznámení nehody se přesuneme do přehledného formuláře. Vyplníme sekci Základní údaje (což je kupodivu pouze info, kdo je viníkem nehody a zda byla volána policie), dále datum a čas nehody, adresu nehody můžeme buď použít automaticky předvolenou, nebo ji ručně vypsat. Popíšeme průběh nehody, uvedeme majitele a typy vozidel a v Doplňujících informacích přiložíme fotografie (jak nově pořízené, tak i již vyfocené). Pak již vše odešleme do České pojišťovny. Pokud již známe číslo škodní události, je možné dodatečně přiložit další fotografie.

Hodnocení         09/10

[appbox googleplay cz.eman.mhpu.android]

[appbox appstore 529797489]

Česká podnikatelská pojišťovna (aplikace ČPP)

Kooperativa (Koop Asistent)

Jelikož obě pojišťovny spadají do jedné finanční skupiny Vienna Insurance Group, tak i jejich aplikace jsou si více než podobné. A to primárně v tom, že vyplňování příslušných formulářů neprobíhá přímo v aplikacích, ale jste přesměrováni na webový formulář příslušné pojišťovny.

Jinak v aplikacích ČPP a Kooperativy v různých obměnách nalezneme:

  • Čtyři předvolené linky pro tísňová volání
  • Klientskou linku ČPP / Infolinku Kooperativy
  • Kontakt na Asistenční službu
  • Nehoda – telefonické Nahlášení škody a Pomoc pojišťovny, s možností zaslání dokumentů k již nahlášené škodě (vyžaduje číslo škodní události)
  • V sekci On-line prolinky na on-line webové formuláře (MojeČPP, Zobrazení škody/smlouvy, sjednání pojištění a Hlášení škody)
  • Dopravní zpravodajství (pouze Kooperativa) – telefonické informace o dopravní situaci na konkrétních dálnicích, rychlostních silnicích a v konkrétních městech
  • možnost telefonického sjednání majetkového či cestovního pojištění
  • mezinárodní pravidla silničního provozu – dle jednotlivých zemí (např. rychlostní limity, povinná výbava, apod.)

CPP1 CPP2

KOOP1 KOOP2

Vzhledem k on-line webové verzi pro nahlašování nehod a vzhledem ke skutečnosti, že jako první povinný údaj k vyplnění je číslo pojistné smlouvy, jsme přívětivost vyplňování formuláře nezkoušeli.

Hodnocení         03/10

[appbox googleplay cz.cpp.smartcpp]

[appbox appstore 536235887]

[appbox googleplay cz.koop.koopasistent]

[appbox appstore 521706751]

UNIQA

Jednoduchá aplikace v sobě zahrnuje vše podstatné.

Cestovní pojištění

  • sjednání pojištění
  • přehled uzavřených pojistek
  • postup při pojistné události

Hlášení autonehody

  • co dělat při nehodě
  • nahlášení nehody
  • přehled nahlášených nehod

Škoda na majetku

  • postup při pojistné události
  • nahlášení škody na majetku
  • přehled nahlášených škod
  • UNIQA info – informace a články o pojišťovně
  • Pobočky – seznam nejbližších poboček, vč. možnosti zobrazení na mapě
  • Profil nastavení – vaše údaje a údaje vašich pojistných smluv

Uniqa1 Uniqa2

Samotné nahlášení autonehody pojišťovně je jednoduché. Nejprve se automaticky předvyplní datum a čas nehody a začne se načítat přibližná adresa vaší aktuální polohy. Vše máte možnost ručně opravit. Následně vyberete pojištěné vozidlo (či vložíte nové), uvedete, zda je poškozené vozidlo vaše či cizí a máte možnost rovnou požádat pojišťovnu o asistenci v podobě odtahu či náhradního vozu.

Poté už jen fotograficky zdokumentujete poškození vozidla a náhled celkové situace (celkem je k dispozici až 6 míst pro fotografie). Následují vaše kontaktní údaje + kontakty na další poškozené a pak už jen rekapitulace s tlačítkem Odeslat. Po odeslání vás budou kontaktovat pracovníci pojišťovny.

Hodnocení         08/10

[appbox googleplay cz.uniqa.an]

[appbox appstore 675683783]

A to je vše, přátelé… Nebo ne?

Jak vidno, české pojišťovny na svého mobilního klienta moc nedbají. Vzhledem k počtu tří plnohodnotných aplikací versus dvanáct pojišťoven, poskytujících povinné ručení či havarijní pojištění, doporučujeme nainstalovat aplikaci Pojišťovny od společnosti Insia. Tedy aspoň pokud nejste klienty výše zmíněné „štastné“ pětky (respektive trojky – k čemu aplikace, která „pouze“ přeměruje na web) pojišťoven. V této jednoduché aplikaci se totiž nalézá kompletní přehled všech pojišťoven, působících na českém trhu a jejich příslušné telefonní kontakty. Máte možnost konkrétní infolinku buď volat, nebo číslo infolinky někomu poslat formou SMS či Hangouts.

[appbox googleplay com.insia.insurancecompanies]

Při dopravní nehodě by se vám také mohly hodit následující dvě aplikace:

Neplatné doklady

oficiální aplikace Ministerstva vnitra, pro ověření platnosti předloženého dokladu totožnosti. Navíc – je i pro WP!

[appbox googleplay cz.futurasoft.android.neplatnedoklady]

[appbox appstore 824231800]

[appbox windowsphone 3a06ed8e-f090-414e-ab56-a74bfde09c33]

SPZ ČR

ověření SPZ u České kanceláře pojistitelů a zda není na Policii ČR vyhlášeno pátrání po vozidle.

[appbox googleplay net.kuratkoo.spz]

Na úplný závěr už vám jen přejeme, abyste vlastně žádnou takovou aplikaci pro nahlášení autonehody nepotřebovali!! Maximálně pro sjednání některého (např. cestovního) pojištění. 😉

Poznámka pod čarou:

V tomto přehledu jsme testovali a hodnotili funkčnost aplikací, a to primárně v sekcích pro nahlašování dopravních nehod. Příslušné pojistné produkty daných institucí nejsou předmětem tohoto hodnocení či diskuze.

Všechny aplikace byly testovány na mobilním telefonu Nexus 5.

Ondra Severa
Ondra Severa
BFU píšící pro BFU. Hračička a nadšený uživatel všeho, co používá operační systém Google Android. Občasný přispěvatel pro SvětAplikací.cz.
Další články

1 komentář

  1. Super článek, díky!
    Ale – proč jste s ním nepřišli na začátku prázdnin, kdy jsem jednu nehodu řešil ?? 😉

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře