Středa, 17 dubna, 2024
DomůRecenzeKing of Thieves: Zloději na špatné straně barikády

King of Thieves: Zloději na špatné straně barikády

Tvůrce série logických her Cut the Rope vydal novou hru. Jedná se o King of Thieves, prý logickou hru s důrazem na multiplayer. Osobně bych ji však označila spíše jako plošinovku – logické prvky tu sice také najdeme, ani náhodou se však nejedná o stěžejní prvek hry.

King of Thieves z vás udělá zloděje. Drobného malého panáčka, který umí skákat a při doteku se zdí se na ní přilepí do doby, kdy neskočí podruhé. V takovém případě se od stěny odlepí a skočí do protisměru, kde – pokud potká další stěnu – se opět přilepí. Toto nahrává pohybu, který jsme tu už několikrát měli – s postavou musíte skákat a v rytmu se odrážet od stěn, čímž se postupně dostanete i na jinak nedostupné vyvýšeniny. Cílem hry přitom je ve zdraví doskákat až k bedně s pokladem, jejíž obsah se stane vaším lupem.

Lup získaný ve hře si odnesete do své pokladnice. Jelikož se to však venku hemží jinými zloději, ani zde nejsou vaše poklady v bezpečí. Kdykoliv vás totiž může vyloupit jiný člověk, na čemž je vystavěný multiplayer – s jinými hráči se „navštěvujete“ a své pokladnice vzájemně vykrádáte.

IMG_3998

Vybavování pokladnice závisí na skákání

Svou pokladnici si tak musíte vylepšovat různými vymoženostmi, které samozřejmě nakoupíte za peníze či herní diamanty (ano, tušíte správně – mikrotransakce). S vybavením vaší pokladnice pak můžete hýbat a v jakémsi editoru pasti nastavit způsobem, který se vám zdá nejobtížněji překonatelný. Zde tedy máte ten logický prvek, má to nicméně jeden háček – abyste nové nastavení své pokladnice uložili, musíte vytvořenou cestu až k pokladu sami bezchybně dojít a to hned dvakrát po sobě, což je mnohdy opravdu těžké, ba přímo nemožné. Hru tak nikdy nevyhraje přemýšlivý stratég a logicky uvažující člověk, ale dobrý skokan, což je poměrně smutné. Zvlášť když se King of Thieves prezentuje jako logická hra. Na druhou stranu, pokud máte rádi skákačky, možná tu pár slastných chvilek zažijete. Tedy alespoň do doby, než na vás hra začne loudit peníze.

Abyste mě dobře pochopili. Opravdu nemám nic proti free-to-play. Dobře nastavenou free-to-play hru vnímám jako výhru jak pro vývojáře, tak i pro samotné hráče. Na druhou stranu však nesnáším žebráky, nebo ještě lépe řečeno zloděje, kteří se z lidí nestydí ždímat peníze na každém kroku. Tušíte správně, že se to stalo i v případě King of Thieves.

IMG_4033

Zloději kam se podíváte

Popravdě řečeno, už dlouho jsem nezažila hru, u které bych kvůli jedinému levelu musela shlédnout hned dvě reklamy najednou. Kam se na King of Thieves hrabe Cut the Rope 2, kterážto hra to u hráčů kvůli své chamtivosti měla už dost nahnuté. King of Thieves je vážení a milí opravdu za hranou, ať už u hry sedíte nějakou tu dobu v kuse, nebo hrajete jednou či dvakrát za den.

V podstatě každá pokladnice je chráněná zámky. Některá má tři, některá čtyři, některá pět. K jejich otevření potřebujete klíče, přičemž jeden klíč otevře jeden zámek. Cesta dovnitř pokladnice vede přes jeden z nich, vtip je v tom, že nevíte který to je, musíte tak často vyplýtvat třeba i pět klíčů. Ty jsou ve hře přitom velmi omezenou, ba přímo vzácnou komoditou.

IMG_4030

Vedle dosažení nového levelu, což se stává opravdu hodně vzácně, můžete klíče vyměnit za herní měnu v přepočtu, za nějž by se i směnárny v centru Prahy styděly. A do dalšího utrácení vás King of Thieves tlačí i co se týče bonusů, které malému zloději poskytují výhody typu většího zdraví, většího počtu postaviček, nesmrtelnosti atd.

I kvůli tomu jsem hru přibližně ve 30. levelu vzdala. O multiplayerovém klání, z něhož mě neustále vytrhávaly hlášky typu: „Váš protivník je chráněn zámkem“ atd., ani nemluvě. Hra je těžce pay-to-win. A co je horší, free-to-play balast vám ani nedovolí zabrat se do ní více. Situace je natolik kritická, že možná těm táhlům a totemům, které musíte krmit diamanty, ani nebudete rozumět.

Moc dobře nechápu, čeho se Zeptolab snaží dosáhnout. Ve hře sice nějakou tu hratelnost najdete, mnohem více jsou však zastoupeny nejrůznější poplatky. Na jednu minutu hraní tak připadá dalších 5 minut prohrabování se nesmysly, nebo čekání na to, až vám přibudou klíče. Mají to tvůrci opravdu zapotřebí? A nestávají se z nich tímto přístupem také zloději?

Hodnocení: 5/10

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/king of thieves/“/]

Verdikt:

  • Tuctová plošinovka, která by s trochou snahy a menší porce hamižnosti mohla být docela zábavná. Zeptolab se ji však rozhodl zničit mikrotransakcemi.

Co se mi líbilo:

  • pěkné grafické zpracování ve stylu Cut the Rope

Co se mi nelíbilo:

  • hra je až zoufale prolezlá mikrotransakcemi
  • pay-to-win
  • propagovaný logický prvek je hodně potlačený
Martina Lipertová
Martina Lipertová
Redaktorka na volné noze, ale především vášnivá hráčka videoher na všech myslitelných herních platformách včetně Androidu a Applu.
Další články

1 komentář

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře