Nejcennější značkou světa je Google. Apple obsadil druhou příčku


Nejcennější značkou světa je Google. Apple obsadil druhou příčku

Do čela nejcennějších firemních značek světa BrandZ TOP 100 se letos dostal Google. Jeho hodnota dosáhla 158,8 miliardy dolarů a proti loňsku se zvýšila asi o 40 procent. Google z vedoucí pozice sesadil výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple.

Googlu pomáhá v posledních měsících výrazně rozmach Androidu na mobilních telefonech a tabletech, který globálně používá více lidí než operační systém iOS od Applu, a Google tak zákazníkům může nabízet své služby.

Hodnota značky Apple se z loňských 185,1 miliardy dolarů snížila na 147,9 miliardy dolarů. „Apple byl známý převratnými inovacemi a revolučními nápady, v poslední době se ale dal spíš cestou evoluce než revoluce,“ říká Oscar Yuan z výzkumné agentury Millward Brown, která žebříček BrandZ TOP 100 sestavuje.

Seznamu nejhodnotnějších značek světa pro rok 2014 dominují ty ze Spojených států. Do první desítky se kromě Googlu a Applu dále dostaly firmy IBM, Microsoft, McDonald’s, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon.

unknown

The following two tabs change content below.

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Comments are closed.



Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.