Do čela nejcennějších firemních značek světa BrandZ TOP 100 se letos dostal Google. Jeho hodnota dosáhla 158,8 miliardy dolarů a proti loňsku se zvýšila asi o 40 procent. Google z vedoucí pozice sesadil výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple.
Googlu pomáhá v posledních měsících výrazně rozmach Androidu na mobilních telefonech a tabletech, který globálně používá více lidí než operační systém iOS od Applu, a Google tak zákazníkům může nabízet své služby.
Hodnota značky Apple se z loňských 185,1 miliardy dolarů snížila na 147,9 miliardy dolarů. „Apple byl známý převratnými inovacemi a revolučními nápady, v poslední době se ale dal spíš cestou evoluce než revoluce,“ říká Oscar Yuan z výzkumné agentury Millward Brown, která žebříček BrandZ TOP 100 sestavuje.
Seznamu nejhodnotnějších značek světa pro rok 2014 dominují ty ze Spojených států. Do první desítky se kromě Googlu a Applu dále dostaly firmy IBM, Microsoft, McDonald’s, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon.