Běžní lidé vnímají Youtube jako místo pro pobavení, vedle toho ovšem existuje skupina lidí, která tamtéž vydělává obrovské peníze. A kvůli těmto lidem se o Youtube zajímají také společnosti, které se živí průzkumem trhu.
Tak například Newzoo nedávno uveřejnila výsledky studie, zabývající se tendencemi uživatelů Youtube. Z těchto výsledků je patrné, že mezi prvními 20 nejsledovanějšími Youtubovými kanály jsou v 96,6% zastoupena videa věnující se hrám a hraní.
Videoherním kanálům pak s přehledem kraluje Minecraft. Videa s kostičkovaným hitem měsíčně vygenerují 2395 milionů shlédnutí. Z celkového objemu 96,6% je mu tedy věnováno rovných 41% videí.
Na druhém místě žebříčku, ovšem s opravdu velkým odstupem za Minecraftem se umístila videa z městské akce GTA V (790 milionů měsíčních zhlédnutí a 14% podíl v top 20) a na třetím místě videa ze sportovní hry FIFA (368 milionů shlédnutí a 6% podíl v top 20). Zbylé hry pak mají na celkovém objemu v top 20 čistě kosmetický podíl, i když četnost měsíčních shlédnutí se taktéž počítá na miliony.
Všechny údaje najdete v přehledné tabulce:
Zdroj: Newzoo