Největší billboard na světě se tento týden rozsvítil na Times Square v centru New Yorku. Panel obepínající celou jednu stranu hotelu Marriott Marquis je dlouhý jako fotbalové hřiště a jeho výška odpovídá osmi patrům domu. První zákazník, kterým je společnost Google, za něj měsíčně zaplatí více než padesát milionů korun, což je nejvíce, co kdy bylo za venkovní reklamu v Americe pravidelně placeno.
„Pokud jde o Times Square, na velikosti opravdu záleží,“ řekl pro on-line deník The New York Times mluvčí firmy Clear Channel David Grabert, která plochu pronajímá. Největší billboard na planetě se nachází nad křižovatkou, jíž denně projde kolem 300 000 chodců a dalších 115 000 lidí po ní projede v autech.
Firma Clear Channel neinformovala o technologii použitých displejů, má jít ale o panely Mitsubishi Diamond Vision. Celkové rozlišení billboardu dosahuje 10 048 × 2 368 px, což znamená celkem téměř 24 milionů pixelů.
Megabillboard zatím běží v testovacím provozu a zobrazuje reklamu na výstavu digitálního umění. Google si ho pronajal od 24. listopadu.
To je brutální cena i velikost reklamní plochy. Mazec!