WhatsApp bude poskytovat své mateřské společnosti Facebook více informací o uživatelích, včetně jejich telefonních čísel. Provozovatel aplikace uvedl, že Facebook tyto údaje využije k cílenějšímu zobrazování příspěvků a reklamy ve své sociální síti.
Ohlášené kroky jsou první změnou politiky aplikace WhatsApp v oblasti osobních údajů od roku 2014, kdy ji za téměř 21,8 miliardy dolarů (téměř 522 miliard Kč) převzal Facebook.
Podle analytičky Pamely Clarkové-Dicksonové ze společnosti Ovum by někteří uživatelé aplikace WhatsApp mohli poskytování údajů Facebooku považovat za zradu. „Když Facebook aplikaci WhatsApp kupoval, dokázal provozovatel aplikace uživatele ujistit, že zůstane nezávislý,“ uvedla analytička. „Nyní dává Facebooku telefonní čísla, což by někteří mohli označit za zklamání důvěry,“ dodala.
Facebook bude moci podle aplikace WhatsApp získané údaje využít například k propojení lidí, kteří na jeho síti neuzavřeli přátelství, ale jsou v kontaktu přes telefon. Údaje by měly pomoci také v boji s šířením nevyžádaných zpráv.
Uživatelé WhatsAppu nicméně budou mít možnost poskytování údajů Facebooku odmítnout. Provozovatel aplikace také zároveň zdůraznil, že Facebook nebude získaná telefonní čísla zveřejňovat ani poskytovat dalším subjektům. Upozornil také, že Facebook v žádném případě nezíská přístup k obsahu zpráv zasílaných jejími uživateli.
Co taky jiného čekat, když to vlastní facebook 😀