Pondělí, 3 října, 2022
DomůNovinkyZájem o tablety opadá, nejvíc ztrácí Apple a Samsung

Zájem o tablety opadá, nejvíc ztrácí Apple a Samsung

Analytická společnost IDC zveřejnila výsledky prodeje tabletů za poslední čtvrtletí. Vyplývá z nich, že od dubna do června výrobci na celém světě dodali do prodejen 44,7 milionu tabletů, což je o 3,9 procenta méně než v prvním čtvrtletí. V meziročním srovnání byl prodej tabletů nižší o sedm procent.

Dá se tak říci, že zlatý věk výrobců tabletů pomalu končí. Místo velkých marží je čeká boj o každého zákazníka, který se bude více orientovat na poměr ceny a výkonu. Úspěch mohou mít levné přístroje, které nabídnou dostatečnou kvalitu.

Jak z přiložené tabulky vyplývá, Apple si udržuje vedoucí postavení s dodávkou 10,9 milionu přístrojů. Meziročně si však pohoršil o 17,9 procenta, takže vedení amerického giganta určitě spokojeno nebude.

Neméně zklamaní ale budou i v Samsungu. Tato firma prodala od dubna do června jen 7,6 milionu Galaxy Tabů a v porovnání se stejným obdobím loni si pohoršila o 12 procent. Naopak v růstu pokračovalo čínské Lenovo. Jeho podíl vzrostl i přes pokles trhu meziročně o 6,8 procenta. V první pětce najdeme ještě Huawei, který za kvartál ke svým tabletům přilákal 1,6 milionu zákazníků a stejným výsledkem se chlubí také LG.

Za pokles prodejů tabletů může několik příčin. Prodeje negativně ovlivňuje počet chytrých telefonů s většími displeji, které jsou známé jako phablety. Lidé tak nemají k nákupu tabletů důvod. Dalším velkým důvodem je minimum provedených změn, či chcete-li inovací u nových generací tabletů.

1as

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře