Středa, 17 dubna, 2024
DomůRecenzeWild Blood ? Naprosto vymazlené fantasy RPG

Wild Blood ? Naprosto vymazlené fantasy RPG

Huráá, to bylo asi to první, co mnozí hráči vyhrkli, když se dlouho očekávaný titul, který běží na Unreal Enginu 3, dostal na platformu Android a iOS. Na iOS hra vyšla již začátkem září, majitelé smartphonů se zeleným panáčkem si museli počkat o 14 dní déle. Pojďme se kouknout co si tedy pro nás studio Gameloft připravilo a jestli zvýšená pozornost k tomuto hitu byla oprávněná.

Úvod

Gameloft už pár titulů ve stylu RPG vydal, ale bylo to pouze na iOS a ostatní si museli nechat zajít chuť. To se ale touto novou herní peckou mění. Studio již dlouhou dobu dopředu avizovalo fakt, že se chystá hra, která bude schopna využít čip Tegra3 naplno. Ano, hra je určena pouze na zařízení s tímto čipem. K tomu aby se to vývojářům povedlo, potřebovali něco nového a tak hra běží na novém Unreal Engine3.

Jak jsme se ale mohli už přesvědčit, krásné grafické prostředí neznamená u hry zaručený úspěch. Dalším velkým faktorem je příběh, ale ani zde se Gameloft zcela nenechal zahanbit a hru postavil kolem příběhů krále Artuše. Ze začátku se dokonce spekulovalo, že se bude jednat o pravdivý děj, ale z toho nejspíše nakonec sešlo, protože ve kterém pravdivém příběhu je létající město nebo zářící meč? Původně se mělo jednat o příběh, hledání svatého grálu rytíři kulatého stolu, nakonec je ale vše jinak. Už ale k úvodu hry.

Po zakoupení hry a před stažením balíčku se ubezpečte, že máte ve vašem zařízení dostatek místa. Hra totiž po instalaci zabírá kolem 2,5 GB což není málo a alespoň byste se tak vyvarovali zbytečným komplikacím. Stahovat ale nebudete takové velké množství dat. Ačkoliv Play uvádí skoro 1gb, balíček má velikost 750mb. Jeho rozbalování a následná instalace vám zabere opravdu dlouhou dobu. Je to zhruba 30 minut, záleží na taktu vašeho procesoru.

Pokud se na hru těšíte, budete netrpělivě posouvat očima ukazatel o průběhu instalace. Věřte nebo ne, ale nefunguje to? Po tomto kroku vás hra přivítá ukázkou do příběhu.

Příběh(Styl hry)

pekelnou bránu. Brána umožňuje příchod příšerám a démonům do našeho světa. Proti tomu budete muset bojovat jako udatný rytíř Lancelot. Sami ale úplně nebudete. K poražení zla budete mít na pomoc Merlina, který vám sem tam něco poradí.

Proti vám, ale bude stát král Artuš se svými nemrtvými. Hra uváděla Artuše jako šíleného krále, který se vám bude stavět do cesty. Celý děj a s ním i hra je rozdělena do několika kapitol ve stylu RPG a to znamená, že jde o klasické ?erpégéčko?, kde vaším postupem získáváte více zlata a zároveň sílí také vaši nepřátelé. Na cestě protloukání a probíjení se k cíli potkáte celkem hodně druhů nemrtvých. Mutanti patří k těm nejslabším, ale dále tu máme také gargoyly,kostěje,čaroděje nebo různé druhy ďáblů.

Pokud si budete náhodou myslet, že se blížíte ke konci hry, jste na omylu.
Toto je jedna ze dvou chyb, které Gameloft udělal. Uprostřed hry totiž budete muset vyhrát jeden ze soubojů, který je naprosto rutinní. Jenže po tomto vyhraném boji přijde ukázka, jak rytíře Lancelota zabije jeskynní troll. Ano, čtete správně. V polovině hry váš hrdina umírá a vy s tím nemůžete nic udělat. Než ale umřete přijde k vám Merlin, který se najednou rozpovídá a vypadne z něj, že vám zapomněl něco říci. Abyste zabily obra, musíte použít magický luk. Trochu pozdě nemyslíte? Nebojte, hra tím ale nekončí. Zároveň se ale ani neradujte, protože přecházíte do ?hard? režimu a objevíte se na místě, kde jste stáli naposled na začátku hry.

Vy si chvilku budete myslet, že si z vás dělají srandu, ale je to bohužel pravda. Po tom co vám Merlin řekne tento malý detail, spadnete do těžšího režimu a celou hru budete muset absolvovat znovu až na to, že na konci použijete magický luk a hru opravdu ukončíte. Nevěřil jsem svým vlastním očím a dlouho jsem hledal na internetu, kde jsem udělal chybu, protože se mi nechtělo procházet všechny kola znovu. Nakonec jsem přišel na to, že Gameloft chtěl natáhnout herní dobu a tak vymyslel tuto časovou smyčku. Pro mne tedy ale hodně nepovedená věc.

Hodnocení: 6/10

Hratelnost a ovládání

Začal bych nejdříve menu. To se vám poprvé objeví buď až při druhém startu hry nebo pokud se do něj budete chtít vrátit při prvním hraní. Menu nám nabídne singleplayer i multiplayer, nastavení a box pro lektvary, kde si je můžeme rovnou i zakoupit. Přímo ve hře pak můžeme upgradovat svou postavu,meč,sekyry nebo luk. Klasické levelování postavy zde není a je nahrazeno místo získávání expů z bojů, upgradem jakékoliv věci nebo vlastnosti.

Pohyb postavy není pro ostřílené hráče nic neobvyklého. Hra sebou nenese žádné revoluční ani nové prvky a zůstává u klasického provedení, kde máte v levé části obrazovky joystick, který je sice malý, ale dobře umístěný, takže není problém s chytáním, dále v pravé části čtyři tlačítka na klasický útok, speciální útoky a úskok do stran nebo sprint. V levé horní části pak máme už jen ukazatele zdravý a many.

Pohyb kamery si zajišťujete sami jen na půl. Pokud rádi vidíte kam jdete, budete muset občas sami přejetím prstem po obrazovce ovládat kameru, té to totiž někdy trvá. Při soubojích se můžete, ale plně soustředit na boj, protože kamera se otočí na nepřítele.

Hodnocení: 8/10

Zvuk

Ke zvuku snad není co dodat. Naprosto perfektní podání jak v menu tak i ve hře. Zvuk vám tedy naprosto dokonale dovolí ponořit se to hry. Zvuky bouřky a jiné detaily zde nejsou výjimkou.

Hodnocení: 10/10

Aktualizace a Spotřeba

Tento titul je svým způsobem dokonalý, ale i přesto potřebuje opravné balíčky. Jeden již dostal a to konkrétně 12.10. Tentokrát to nebyla aktualizace důležitá pro ty, co nemají zařízení Nexus 7.
Se spotřebou jsem to čekal opravdu zlé. Jsem rád že jsem se nakonec mýlil a hra zapadla do průměru. Pro vaše srovnání zde mám pro vás několik čísel z Asus Transformeru TF201 v normálním režimu. Za necelou jednu hodinu čistého hraní ubylo deset procent baterie, což opravdu není vůbec špatné.

Hodnocení:9/10

Mikrotransakce

U příběhu jsem zmínil, že Gameloft udělal dvě chyby. Jedna je časová smyčka a druhá chyba se týká prokletých mikrotransakcí. Studio už také začalo razit cestu systému IAP (in app purchase). To znamená, že i když si hru koupíte, mikrotransakcím se nevyhnete. Ve hře totiž je nedostatek zlata a mincí a kde jinde je získat než právě v IAP. Není se ale čemu divit. Hry začínají mít velké náklady a průměrně částka kolem 100 korun za hru studio nijak nevytrhne.

Hodnocení: 6/10

Multiplayer

Jedním slovem krása. Je dobré, že studio na tento mód nezapomnělo a připravilo nám opravdu dobré hraní mezi přáteli. V multiplayeru totiž objevíme dva režimy, nám hráčům velmi známe. Je to režim Deatmatch, kde budeme mít možnost až 8 přátel a zahrát si tak maximální obsazení 4vs4. Druhým režimem se stal tzv. ?Captur Flag?. Za úkol budete mít ukrást soupeřovu vlajku. Pěkné jednoduché bez problémů. Plný počet.

Hodnocení: 10/10

Grafika

To nejlepší přeci až na konec ne? Tato hra je důkazem, že se tyto hry mílovými kroky blíží kvalitě ostatních her na konzolích. Neuvěřitelné zpracování textur přináší sice vyšší HW nároky, ale pokud jste majiteli grafického čipu Tegra3 nemusíte vůbec nic řešit. Tuto veškerou kvalitu zajišťuje již zmiňovaný Unreal Engine3. Jeho vývoj byl dlouhý a rozhodně ne bezproblémový, ale stálo to za to. Žádné chyby jsem nikde nezaznamenal a tak s radostí a nadšením dávám deset bodů.

Hodnocení: 10/10

Závěr

Shrnu to jednou větou. Perfektní hra s průměrným příběhem.

Stahujte:(132,27Kč)

Celkové hodnocení: 9/10

Upozornění: hodnocení není průměrem hodnocených částí

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Wild Blood/“/]

Jan Tipmann
Jan Tipmann
Pisálek zaměřený především na Android hry a aplikace a do nedávna redaktor ohledně novinek a recenzent zařízení. Mimo jiné rád jezdím na kole nebo hraji fotbal.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře