Zákazníci virtuálního operátora Adagio Mobile jsou již několikátým dnem bez možnosti se ze svých čísel dovolat či odeslat textové zprávy. Jeho statutární zástupce se totiž na ČTÚ obrátil s žádostí o dočasné přerušení činnosti k 5. květnu 2015 a současně omezil poskytování služeb zákazníkům, kteří tak mohou hovory a textové zprávy pouze přijímat.
Dle vyjádření, které společnost zveřejnila prostřednictvím Asociace českých virtuálních operátorů, tomuto rozhodnutí předcházela změna vlastníka firmy a údajné následně zjištěné nedostatky v řízení společnosti. Původní webová prezentace virtuálního operátora (www.adagiomobile.cz) je nedostupná, nový vlastník společnosti informace svým klientům zveřejnil na webu www.adagiomobile.eu.
ČTÚ považuje za klíčové, aby situace operátora, která vyústila v kroky vedoucí k pozastavení telekomunikační činnosti, neprohlubovala negativní dopad na jeho klienty a nebránila jejich případnému rozhodnutí využít možnosti přenesení telefonního čísla k jinému poskytovateli. Informuje proto zákazníky virtuálního operátora Adagio Mobile o právu reklamovat omezení služeb na adrese reklamace@adagiomobile.eu a o právu požádat o přechod k jinému operátorovi přes e-mail info@adagiomobile.eu.
Pokud by s takovou žádostí o přenesení čísla účastník na zmíněných kontaktech neuspěl, může se obrátit na ČTÚ s konkrétním podnětem, kterým by se úřad dále zabýval.