Úterý, 16 dubna, 2024
DomůRecenzeTipy na nejlepší iOS hry, které vyšly na začátku března 2014

Tipy na nejlepší iOS hry, které vyšly na začátku března 2014

Dost už bylo práce a dalších povinností. Je na čase, abyste se pro změnu pobavili! Vezměte do ruky svoje iPhony a iPady a pojďte s námi na malou exkurzi po hrách, které pro iOS vyšly na začátku března 2014. Bude to stát za to!

I přestože se celý herní průmysl chystal na GDC (Game Developer Conference), herní vývojáři nás zvládli zasypat nepřeberným množstvím her – od adventur, strategií, závodních her, akčních her, RPG her, arkád i nevšedních simulátorů.

Jak už jsme předznamenali, nabídka je to lákavá, pojďme proto ukončit formality a pusťme se do samotného výčtu.

Perils of Man

Adventura Perils of Man vypráví příběh o dospívající dívce, která se vydává najít svého pohřešovaného otce, vědce, jenž se před deseti lety doslova vypařil z povrchu zemského. Autoři Perils of Man, mezi nimiž se najdou i veteráni ze slavného studia LucasArts, zamýšlejí hru vydávat epizodicky, přičemž první díl dali hráčům k dispozici zdarma. Díky tomu ji můžete odzkoušet a zakoupit až v případě, že se vám bude líbit!

perils-of-man

[appbox appstore 742987884]

Broken Sword: Serpent’s Curse

Také adventura Broken Sword: the Serpent’s Curse se vydal cestou epizodického vyprávění, v tomto případě si však budete muset zaplatit i za první díl. Vývojářské studio The Revolution však dobře ví, jak se adventury pro dotekové zařízení dělají a tak není třeba se obávat. Stejně jako v případě předchozích Broken Swordů je i Broken Sword: Serpent’s Curse detektivní point-and-click adventurou, v níž budete pátrat po tajemství Svatého Grálu.

broken-sword-serpent-curse

[appbox appstore 720656825]

Little Big Adventure

O remaku hry Little Big Adventure, která zcela jistě patří do zlatého fondu her, jsme vás nedávno informovali v naší novince. Nyní už čas natolik pokročil, že Little Big Adventure můžeme prohánět na svých dotekových zařízeních a abychom se přiznali, jsme vážně spokojení. Slušné dotykové ovládání a hratelnost, která je i po letech vysoce návyková.

little-big-adventure

[appbox appstore 824211099]

Red Bull Racers

Se závody na autodráhách se v poslední době roztrhl pytel, Red Bull Racer přitom patří v této svébytné závodní skupině k těm zdaleka nejlepším. Vedle pěkného grafického zpracování se sluší vyzdvihnout i bohatou zásobu automobilů (od motokár, přes klasické automobily až po závodní speciály a formule) a zajímavé power-upy včetně indikátoru rychlosti a asistenta řízení. Zkuste a uvidíte, hra je k dispozici ke stažení zdarma.

redbull-racers

[appbox appstore 813556784]

Flashout 2

Vývojářské studio Jujubee se specializuje na závodní hry a ani s hrou Flashout 2 se nerozhodlo opustit známé vody. Flashout 2 je pokračováním hry Flashout 3D, v níž závodíte se svým vznášedlem v barevném futuristickém světě. Docela příjemná a velice svižná arkáda.

flashout-2

[appbox appstore 714855716]

Smash Bandits Racing

Smash Bandits Racing na App Storu není úplným nováčkem, tahle závodní perla se ovšem v posledních dnech dočkala vydatného updatu a tak ji tu prostě zmínit musíme. Zasvěcení už nejspíše hrají a těm z vás, kteří jste u čtení vytrvali ještě prozradíme, že ve Smash Bandits Racing budete namísto klasického závodění ujíždět před policajty a likvidovat vše, co vám přijde pod kola.

smash-bandits-racing

[appbox appstore 602403667]

Tiny City

Tiny City je klasický zástupce casual budovatelských strategií, který patří do ruky hráčům, co si dvakrát denně rádi namačkají stavbu nových budov a o nic víc se nestarají. Něco jako free-to-play SimCity.

tiny-city

[appbox appstore 742010974]

Braveland

Neotřelé indie RPG Braveland vypráví klišovitý příběh o obyčejném mírumilovném chlapíkovi, který je okolnostmi donucen stát se hrdinou a zachránit celý svět (nebo alespoň celou svou vesnici, abychom zase tak nepřeháněli). Avšak ještě než od Braveland utečete kvůli ironii, která se do našich předešlých řádků vpila, poslechněte si také o kladech této hry. Tak zaprvé jsou to výborné tahové souboje zasazené na hexové herní pole á la Heroes of Might and Magic, potom tu najdeme zajímavý vývojový strom a nakonec i příjemnou grafiku, která z tohohle dobrodružství dělá docela zapamatovatelný herní zážitek.

braveland

[appbox appstore 739040557]

World Cruise Story

Expanze renomovaného vývojářského studia Kairosoft z Androidu na iOS pokračuje, tentokrát strategickou perlou World Cruise Story, která nám do rukou dává velkou zaoceánskou výletní loď. Tu budete muset patřičným způsobem rozšiřovat a pečovat o ní tak, aby co nejlépe prosperovala. Výborná strategie a tedy i nutná koupě pro všechny milovníky tohoto žánru.

world-cruise-story

[appbox appstore 802826167]

Boom Beach

Tvůrci veleúspěšné strategie Clash of Clans nejspíše dospěli ke zjištění, že jejich dojná kráva dosáhla svého vrcholu a tak nám předhodili další potenciální strategický hit s názvem Boom Beach. Ten funguje na podobných principech jako Clash of Clans, zasazen byl přitom do podmanivého prostředí tropických ostrovů. Předpokládáme, že pokud jste Clash of Clans nehráli, tak jste alespoň viděli nějakou reklamu, nebo jste o hře slyšeli někoho povídat. Přibližování herních principů tedy protentokrát přeskočíme. Ostatně Boom Beach je free-to-play, takže ji můžete vyzkoušet.

boom-beach

[appbox appstore 672150402]

The Collectables

Když vývojářské studio Crytek že jejich nový blockbuster nebude mířit na PC jak u něj bývá zvykem, ale na naše dotyková zařízení, spoustě hráčů spadli čelisti. Dost možná se jednalo i o překvapení měsíce. Vedle vývoje CryEnginu je totiž Crytek známý svými hardwarově náročnými akčními hrami, které železo ždímou do poslední kapičky. Jejich hry proto vypadají graficky úžasně, což je prakticky jediná významnější podobnost, s níž The Collectables přicházejí. Jinak jde o free-to-play válečnou strategii, k níž byly přimíchány základní principy karetních her. Zatím jsme spokojení, ale uvidíme časem, jak se hra zachová k těm, co se rozhodnou neplatit.

the-collectables

[appbox appstore 733162917]

Frontline Commando 2

Po bojích v druhé světové válce a na Dálném východě nás série akčních her bere pro změnu na výlet do blízké budoucnosti. S tím je spojený příběh, lehce futuristické zbraně, ale také grafické zpracování. Frontline Commando 2 je jedna z prvních stříleček, kde výstřely ulomí třeba i kousek zdi. Co se týče hratelnosti, stále se jedná o statickou střílečku, kde na jednotlivých obrazovkách přebíháte z krytu do krytu a zaměřujete své nepřátele.

frontline-commando-2

[appbox appstore 686222927]

Loco Motors

Stavíte si rádi? A pamatujete si na hru Bad Piggies? Pokud ano, tak věřte, že logická stavitelská hra Loco Motors je jí hodně podobná. Máte dráhu, kterou musíte projet a součástky, z nichž si musíte sestavit patřičné vozítko, které vám ji povede pokořit. Skvělá zábava!

loco-motors

[appbox appstore 794628009]

Tiny Space Adventure

Tiny Space Adventure na první pohled vypadá jako rozjařená arkáda. Všude samé barvičky, lasery, plošinky a další zavádějící propriety. V jádru se ovšem ukrývá docela zajímavá logická hra, která nepotrápí hbité prsty, ale vaše mozkové závity.

tiny-space-adventure

[appbox appstore 828297912]

[appbox appstore 805497452]

Ikue

Jednoduchý herní princip, minimalistické grafické provedení a překvapivě tuhá obtížnost. Takto by se dala stručně charakterizovat logická hra Ikue. Vaším úkolem je narovnat na hrací pole všechny aktivní hrací kameny tak, aby se nepřekrývaly nebo nevyčuhovaly ven.

ikue

[appbox appstore 687085995]

Puzzling Rush

Puzzling Rush je logická hra fungující na principu mach3, obaleného fantasy světem a šarvátkami mezi lidmi, orky a elfy. Každá z ras je obdařena trošku jiným množstvím síly, zdraví a obrany, síly na bojišti se však vyrovnají, neboť mach3 potyčky probíhají na jednom herním poli, kde se v tahu střídáte s nepřítelem.

puzzling-rush

[appbox appstore 833524694]

Block Legend

Jednoznačný puzzle JRPG hit tohoto jara. Poutavý příběh, levelování postav, ale hlavně zajímavé souboje, které podléhají zákonitostem mach3 her. Příjemné retro grafické zpracování je potom už jen zajímavým bonusem, díky němuž tahle hra vyzařuje nadstandardně pozitivní auru.

block-legend

[appbox appstore 827412250]

Clarc

Clark je jméno hry i jejího hlavního hrdiny, malého robůtka, který si cupitá vesmírnou stanici a řeší roztodivné prostorové hádanky a zádrhely, v nichž hraje hlavní roli správně určené pořadí jednotlivých úkonů. Jo a málem bychom zapomněli, také vám ten výtvarný styl logické hry Clark připomíná cel-shadingovou grafiku, která vstoupila v široké hráčské podvědomí díky akční hře Borderlands?

clarc

[appbox appstore 768294564]

[appbox appstore 767608803]

Barcode Kingdom

Při zmínce o hře Barcode Kingdom se nám vždycky vybaví scénka ze seriálu Simpsonovi, v níž Bart ručním skenerem bezhlavě snímá EAN kódy do seznamu darů ke svatbě. V této hře totiž skenováním kódů dostáváte do hry hlavní hrdiny, jejich vybavení, ale i samotné lektvary. Hlavní zdroj zábavy je proto zkoumání významu jednotlivých EAN kódů a jejich kombinací.

barcode-kingdom

[appbox appstore 804756953]

Smash Hit

Těžce minimalistická arkádová hra Smash Hit od populárního vývojářského studia Mediocre, které nám přineslo hry Granny Smith, Sprinkle a Sprinkle Island, hráče staví před zdánlivě jednoduchý úkol – dostat se v jejím skleněném světě co nejdále. Přitom je třeba malými železnými kuličkami rozbíjet sklo, která vám stojí v cestě a porážet skleněné hranoly. Za náraz do skla jste totiž penalizováni ztrátou kuliček, ze stražení hranolu vám jich naopak pár přibyde. Hra končí ve chvíli, kdy spotřebujete poslední kuličku. Jednoduché a velice chytlavé!

smash-hit

[appbox appstore 603527166]

Swordigo

Když hlavní hrdina hry Swordigo, drobný panáček s modrými vlasy a zeleným úborem zjistí, že jeho učitel byl zavražděn, vezme katanu a začne tajemné vrahy pronásledovat. Při cestě za pomstou potom musí nejen bojovat, ale také skákat a řešit různorodé logické zádrhely, včetně zajímavých prostorových hádanek. Strastiplnou cestou samozřejmě můžete malého hrdinu provést jenom vy a my vám to silně doporučujeme. Swordigo na platformě iOS sice už něco pamatuje, jedná se však o jednu z nejlepších arkádových her vůbec. A jelikož byla v nedávné době portována na Android, tak jsme se rozhodli, že vám ji při té příležitosti také připomeneme.

swordigo

[appbox appstore 499125840]

Bloo Kid 2

A když jsme u těch arkádovek, teď pro změnu zase něco nového. Bloo Kid 2 patří mezi klasiku. Vzhledově vám bude silně připomínat staré arkádovky typu Super Mario Bros a spol. V povědomém pixelovatém světě se potom setkáte s přesným ovládáním a frenetickou hratelností, na níž se stanete velice rychle závislí. Tyhle dvě ingredience u arkádových her prostě dělají svoje.

bloo-kid-2

[appbox appstore 807538352]

Tanuki Forest

Tanuki Forest je svým způsobem naprosto normální endless runner hra viděná pohledem z boku, až na to že její prostředí a vůbec celá její náplň je naprosto k sežrání. Pokud vás neodzbrojí hlavní postavička, která vypadá jako medvídek s dlouhýma vlajícíma ušima, potom to budou smutná zvířátka, jež cestou musíte zachránit. Jo a ještě jsme zapomněli na rozkošné oblečky a další vymoženosti, které si za herní peníze můžete koupit v obchodě. Skvělá hra pro děti, ale i pro leckterého dospěláka!

tanuki-forest

[appbox appstore 719703703]

Max Axe – A Viking Barbarian’s Quest for Epic Adventure and Insane Loot!

Tohle je pecka. Principiálně jednoduchá arkáda, v níž vaše hlavní postavička, zrzavý vikingský válečník Max automaticky běží pestrým herním světem a vaším úkolem je vykreslovat dráhu jeho sekyrek. Těmi přitom můžete rozbíjet herní prostředí a dostávat se tak k zajímavým bonusům, ale také pozabíjet mohutné vlny nepřátel, což vám přinese větší skóre a tudíž i vyšší místo v žebříčku nejlepších hráčů. No a když vás zabijí, nakoupíte si některý ze zajímavých upgradů (například železný rezavý kbelík namísto helmice) a do té vřavy se znovu vrátíte. Je to totiž velice třaskavá záležitost. Pokud ji ještě nehrajete, rychle to napravte. A pokud už jste k ní přičichli, tak nám promiňte, že jdeme s křížkem po funusu. Musíme se přiznat, že hru jsme objevili až na Androidu, kam dorazila v několika uplynulých týdnech. Jsme si však vědomí, že na iOS visí delší dobu.

max-axe

[appbox appstore 598049812]

Star Horizon

Ztratili jste se ve vesmíru? Váš problém nejlépe vyřeší po zuby ozbrojené vesmírné plavidlo. Problém je, že k takovému kousku se hned tak neprobojujete. Star Horizon je hodně zajímavé vesmírné RPGčko, které potěší poutavým příběhem, zajímavými souboji a slušným grafickým zpracováním. Pokud vám v hrudníku tluče srdce dobrodruha, Star Horizon nesmíte minout!

star-horizon

[appbox appstore 814466047]

Infocus Extreme Bike

Pokud napíšeme, že ve hře Infocus Extreme Bike budete závodit na kole, možná se ušklíbnete a znuděně se začnete poohlížet po něčem jiném. Ale co když k této skutečnosti dodáme, že tahle hra vás nechá závodit pěkně z pohledu první osoby – a to se vším všudy – od řízení samotného kola až po dělání nejrůznějších triků? Zní to bláznivě, ale proč by to vlastně nemohlo fungovat?

infocus-extreme-bike

[appbox appstore 730672491]

Surgeon Simulator

A když už jsme u těch netradičních simulátorů, musíme si nakonec ještě přisadit. Surgeon Simulator je totiž hra, která vás nechá vklouznout do role doktora a operovat nejrůznější pacienty a jejich nemocná srdce, játra nebo ledviny. Hra se přitom nebere moc vážně, takže se možná i zasmějete a to i v případě, že patříte mezi senzitivnější jedince, kteří se kácí k zemi, jenom co zahlédnou kapičku krve. Je to vážně zábava, i když se musíme přiznat, že jsme od hry čekali mnohem víc!

surgeon-simulator

[appbox appstore 814977594]