Sobota, 13 srpna, 2022
DomůNovinkySmartphony zvyšují spotřebu on-line videa, počet pravidelných diváků televize bude klesat

Smartphony zvyšují spotřebu on-line videa, počet pravidelných diváků televize bude klesat

Průměrný čas, který lidé každý den stráví sledováním on-line videa, se v roce 2015 zvýší o 23,3 % a v roce 2016 o dalších 19,8 %. Tvrdí to studie Online Video Forecasts, nová zpráva vydaná společnostmi ZenithOptimedia a Newcast.

Růst spotřeby videa je poháněný rychlým pronikáním chytrých telefonů a tabletů napříč celým světem a zároveň z toho plynoucími změnami v chování spotřebitelů. Agentury předpovídají, že spotřeba videa na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety, v roce 2015 vzroste o 43,9 % a v roce 2016 o 34,8 %. Spotřeba videa na nemobilních zařízeních mezitím také poroste, i když pomaleji. V roce 2015 se zvýší o 9,5 % a v roce 2016 o 6,5 %.

ZenithOptimedia očekává, že mobilní zařízení budou v příštím roce hlavní platformou pro sledování on-line videa. V roce 2012 měla mobilní zařízení na čase celosvětově stráveném sledováním on-line videí 22,9% podíl. V roce 2014 se tento podíl zvýšil na 40,1 % a agentura předpokládá, že v roce 2016 dosáhne 52,7 % a v roce 2017 58,1 %.

Naopak počet lidí, kteří se pravidelně dívají na tradiční televizi, letos dosáhne vrcholu a v roce 2016 se začne poprvé snižovat. Agentura predikuje, že letos počet pravidelných diváků televize vzroste o 3,1 %, ale v roce 2016 poklesne o 1,9 % a v roce 2017 o 0,9 %.

Jak bylo uvedeno již ve zprávě Media Consumption Forecasts 2015 vydané v červnu, čas, který lidé tráví sledováním klasické televize, se již několik let pomalu snižuje. Nyní ZenithOptimedia predikuje, že příští rok začne klesat i počet diváků.

Ve Francii a v Rusku počet pravidelných diváků televize klesá od roku 2013 a ve Spojeném království a Spojených státech od roku 2014. Agentura očekává, že v letošním roce se začne snižovat i v Číně. Pokles sledovanosti klasické televize má přímou souvislost se vzrůstající kvantitou a kvalitou obsahu dostupného on-line, a to jak na platformách pro krátká videa, jako je YouTube, tak na platformách pro delší formáty, mezi něž patří např. Netflix. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2015 počet pravidelných diváků on-line videí vzroste o 5,8 %, v roce 2016 o 5,1 % a v roce 2017 o 5,3 %.

netflix-watch-1-800x420

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

1 komentář

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře