Přes chytrý telefon nakupuje každý osmý Čech, prozradil průzkum


Přes chytrý telefon nakupuje každý osmý Čech, prozradil průzkum

Nákupy z mobilních telefonů už nejsou tak neobvyklé. Svůj smartphone k uskutečnění objednávek používá každý osmý Čech, častěji přitom muži než ženy. Vyplývá to z průzkumu, který probíhal od 16. do 20. května 2016 prostřednictvím nástroje Seznam.cz Výzkumník.

Mezi ženami a muži je více jak 10% rozdíl v tom, jak používají internet v mobilu k nakupování. 38 % mužů totiž potvrdilo, že mobil běžně využívá ke čtení recenzí, výběru zboží nebo k samotnému nákupu. Oproti tomu jen pro 29 % žen je mobil běžnou součástí nakupování, 36 % z nich dokonce mobil k této činnosti nevyužívá vůbec.

Velkou roli v nákupním procesu hraje mobil i u těch, kteří si zatím na dokončení nákupu v něm netroufají. Běžně totiž k výběru zboží a zjištění dalších informací používá mobil 41 % respondentů našeho průzkumu, 24 % pak výjimečně. Nákup včetně provedení platby dokončují tito lidé přes počítač, nebo pak osobně na prodejně,“ interpretuje výsledky průzkumu Marko Zekič, manažer mobilní reklamy společnosti Seznam.cz.

Výsledky průzkumu jsou zajímavé také z pohledu věku respondentů. Neukazují totiž téměř žádný rozdíl. Jak pro 37 % mladých (ve věku 10 – 24 let), tak pro 37 % ekonomicky aktivních (ve věku 25 – 44 let) je mobil běžným prostředkem při nakupování.

Grafy_nakupy_mobil_v4_graf1

Zdroj: Seznam.cz

The following two tabs change content below.
Mirek Kočí

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Comments are closed.



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.