Porovnáváme: mobilní hlídače akčních cen v obchodních řetězcích


Porovnáváme: mobilní hlídače akčních cen v obchodních řetězcích

Sleva! Pro marketéry a některé spotřebitele kouzelné slovo, které druzí zatracují a nenávidí. Kdo by nechtěl ušetřit své peněžence pár (desítek, stovek, …?) korun vydaných za nakupované zboží. Kór, když se jedná o zboží denní spotřeby.

Dříve byla sleva pojem, který dokázal naplnit úzké uličky supermarketů dychtivými zákazníky prahnoucími po levnějším zboží. Bohužel všechno krásné jednou končí a tak slovo „sleva“ postupem času zevšednělo a stalo se běžnou součástí našich životů. Pokud dnes obchodník nenabídne zákazníkovi slevu a mnohdy na něj doslova nekřičí toto sdělení, jako by ani nebyl obchodníkem. Zkrátka slevy už nejsou, co bývaly, podobně jako někteří výrobci mobilních telefonů…

Ale dost sentimentálního vzpomínání na hodnoty dávno zapomenuté, k dnešnímu životu výše uvedené slevy tak nějak patří. Ohlídat je mnohdy není snadné, jelikož se často mění. A právě zde nastupují na scénu dnes porovnávané služby, které disponují pro větší pohodlí uživatelů vlastními mobilními aplikacemi. Řeč bude o aplikacích AkcniCeny.cz a Kupi.cz.

AkcniCeny.cz

Za projektem AkcniCeny.cz stojí společnost MAFRA, a.s., kterou vlastní podnikatel a politik Andrej Babiš. Na stejnojmenných webových stránkách najdete každý den aktuální slevy z široké nabídky obchodů a obchodních řetězců. Co nás však bude zajímat více je aplikace pro mobilní telefony a tablety, kterou si AkcniCeny.cz pro své uživatele připravily. Aplikace je dostupná pro operační systémy Android a iOS.

akcniceny 1 akcniceny 2 akcniceny 3

První dojmy a vzhled

Pokud se rozhodneme stáhnout aplikaci do telefonu či tabletu, zjistíme, že instalační soubor má pouze 1,5 MB, což je velmi příjemné. Samozřejmě, že pokud si budete chtít jednotlivé letáky uložit pro offline prohlížení, nároky na úložiště v zařízení porostou. Další zajímavostí je, že poslední aktualizace vyšla více jak před rokem, což může budit pochybnosti o aktuálnosti a fungování. Nicméně ihned zjistíte, že aplikace pracuje i bez aktualizací dobře.

Po instalaci a prvním spuštění vás uvítá úvodní obrazovka vyvedená v barvách loga aplikace – červeno šedé ikony na šedém pozadí. Vše působí strohým a uhlazeným dojmem s důrazem na decentnost. Na úvodní obrazovce najdete šest kategorií: letáky, zboží, prodejny, uložené, mé obchody a o aplikaci. Orientace v aplikaci je tak velmi snadná, při tapnutí na tlačítko/klávesu rozšířeného menu na hlavní obrazovce zjistíte, že toto tlačítko/klávesa nemá namapovanou funkci. Funkčním se stane až v kategoriích aplikace. Pojďme se však podívat blíže na jednotlivé kategorie.

Aplikace běhá velmi svižně, patrně je dobře odladěná. Načítání a stahování letáků funguje bez problému, stejně jako procházení jednotlivých kategorií.

akcniceny 4 akcniceny 5 akcniceny 6

Funkce a ovládání

Letáky – nabídka letáky otevře soupis dostupných akčních letáků, pro jejich stažení je logicky nutné být připojen k internetu. Již na základní obrazovce najdete všechny důležité informace – název obchodu, dobu platnosti letáku, počet stránek a vzdálenost nejbližší prodejny. Letáky jsou řazeny od nejnovějších, podle vzdálenosti jednotlivých obchodů na základě vaší aktuální polohy, či podle oblíbených obchodů. Pro přecházení mezi jednotlivým řazením nefungují žádná gesta, je nutné tapnout na patřičné záhlaví.

Tapnutím na leták rozevřete další stránku, na které kromě základních informací najdete také výpis jednotlivých prodejen v okolí, přesnou adresu, otevírací dobu a telefonní kontakt, pokud je uvedený. Vše potřebné je tedy pěkně na jednom místě bez nutnosti dohledávat cokoliv dalšího někde jinde. Každý leták si snadno jedním tapnutím na ikonku srdíčka přidáte do oblíbených, abyste se němu posléze v případě nutnosti mohli rychle vrátit.

Listování v letácích funguje obdobným způsobem jako prohlížení fotografií a to včetně přibližovacích a oddalovacích gest. Aplikace byla testována na 7″ tabletu, jehož displej je dostatečně velký pro pohodlné prohlížení bez nutnosti každou stránku přibližovat. Leták samotný si můžete jediným tapnutím uložit do telefonu či tabletu pro pozdější prohlížení.

Zboží – zde najdete soupis zlevněného zboží řazeného dle celkové procentuální slevy, dle slevy v korunách anebo zboží můžete zkusit vyhledat. Brzy zjistíte, že tento filtr je poněkud nešťastný, jelikož největší slevy v korunách dostanete převážně na nábytek a slevy v procentech zas téměř nic neříkají. Takže kategorie zboží je spíše jako zajímavost, pro běžné používání si ji pravděpodobně neoblíbíte.

Prodejny – rychlý pomocník při vyhledávání prodejen. Pomocí dvou filtrů nadefinujete, jakou prodejnu hledáte a ve kterém městě. O vše ostatní se pak postará aplikace.

Uložené – jak název sám napovídá, zde najdete všechny stažené letáky a uložené produkty nebo prodejny.

Mé obchody – kompletní výpis obchodů, u kterých aplikace AkcniCeny.cz hlídá slevy a letáky. Pomocí vyhledávače si můžete ověřit, zda budete mít vždy k dispozici letáky vámi požadovaného řetězce. Zde si také můžete zařadit obchody do oblíbených položek.

O aplikaci – základní údaje o aplikaci a jejím provozovateli.

AkcniCeny.cz
AkcniCeny.cz
Vývojář: MAFRA, a.s.
Cena: Zdarma

AkcniCeny
AkcniCeny
Vývojář: MAFRA, a.s.
Cena: Zdarma

Kupi.cz

Kupi.cz je služba, která hlídá akční ceny v supermarketech, byla spuštěna na podzim 2012. Jejími zakladateli jsou Martin Kadlčík a David Kopčil. Od února 2014 patří Kupi.cz pod Seznam.cz, takže lze usuzovat, že i tato aplikace bude dobře odladěná a uživatelsky přívětivá. Stejně jako první recenzovaná aplikace, i Kupi.cz provozuje na stejnojmenných stránkách srovnávač akčních cen a nabídek. Aplikace pak slouží jako příjemný bonus. Bohužel je prozatím dostupná pouze pro OS Android.

kupi 1 kupi 2 kupi 3

První dojmy a vzhled

Barevné logo aplikace napovídá, že samotný design prostředí bude pestrý – a je tomu tak. Na rozdíl od AkcniCeny.cz se Kupi.cz vydává jiným grafickým směrem a snaží se zaujmout svoji pestrobarevností. I nedávná aktualizace napovídá, že Kupi.cz je stále aktivní projekt a že vývojáři neustále pracují na zlepšování aplikace.

Rozdíl mezi aplikacemi poznáte doslova již při prvním spuštění. První, co totiž budete muset udělat, je zvolit z nabízených možností, zda si chcete na serveru Kupi.cz vytvořit svůj účet, pokud účet vytvořený máte, můžete se skrz něj přihlásit. Nebo jednoduše můžete pokračovat dále, ale budete ochuzeni o funkce synchronizace s webovými stránkami.

Oproti předešlé aplikaci AkcniCeny.cz je třeba při prvním spuštění Kupi.cz provést několik natavení, ke kterým vás aplikace vyzve. Jako první budete po přihlášení k účtu či pokračování bez přihlášení vyzváni k nastavení lokality, kde často nakupujete. Tento údaj aplikaci pomůže, když nebude dostupná automatická lokalizace. V dalším kroku jste vyzváni k filtraci obchodů. Už zde zjistíte, že výběr není tak velký, jako u AkcnichCen. Pokud nechcete obchody filtrovat a stojíte o všechny dostupné akce, můžete pokračovat dále.

Většinu hlavní obrazovky, která vás po nastavení a vždy při dalším spuštění uvítá, zabírá tzv. výběr z akcí, tedy nabídka několika aktuálně zlevněných věcí, které vám Kupi.cz podsouvá. V horní části pak vidíme čtveřici tlačítek: akce, všechno zboží, hlídané zboží a nákupní seznam. V levém horním rohu dále najdeme vyhledávač zboží, v pravém rohu pak objevíte čtečku čárových kódů (která na zařízení bez auto focusu nefunguje) a tlačítko pro přihlášení k účtu, pokud byste se chtěli přeci jen přihlásit.

Vše funguje velmi dobře, avšak nutnost většího množství tapnutí a postupné odfiltrovávání nevyhovujícího zboží může některé uživatele spíše odradit.

kupi 4 kupi 5 kupi 6

Funkce a ovládání

Akce – nabídka akce vám vypíše všechny dostupné aktuální ceny. Po tapnutí na ikonku jste nejdříve přesměrování na výběr obecných kategorií, které posléze vyfiltrujete ještě detailněji. Takže žádné chaotické souhrnné nabídky, vše si přehledně vyfiltrujete dle svých potřeb. U vyfiltrovaného zboží dostáváte informaci o nejnižší možné ceně, tapnutím na položku se pak otevře úplný výpis informací o slevě. Ale tím Kupi.cz nekončí, jelikož kromě akčních slev obsahuje také nákupní seznam. Tapnutím na ikonku košíku u dané položky zařadíte zboží na svůj nákupní seznam, který na rozdíl od papírkového seznamu budete mít vždy při sobě (protože kdo dneska chodí z domu bez telefonu?). Pokud máte na Kupi.cz zřízený účet, můžete nákupní seznam synchronizovat se svým PC i dalšími zařízeními.

Všechno zboží – nabídka všeho zboží zobrazí kromě zboží ve slevách také zboží nezlevněné. Přijít může vhod zejména tehdy, když se na nákup chystáte a chcete si udělat nákupní seznam. U nezlevněných položek najdete jejich obvyklou cenu, takže lehce dopočítáte svoji přibližnou útratu za nákup předem.

Hlídané zboží – vypíše zboží, u kterého si nastavíte hlídače slev. Tato funce funguje pouze pro přihlášené uživatele.

Nákupní seznam – jak název sám napovídá, zde najdete soupis zboží, které si zařadíte na nákupní lístek. Těchto seznamů si můžete vytvořit libovolné množství a každý si můžete dle svých preferencí pojmenovat. Tato funkce je velmi užitečná a uživateli tak poskytuje větší komfort než AkcniCeny.cz.

Kupi.cz
Kupi.cz
Vývojář: Kupi.cz
Cena: Zdarma

The following two tabs change content below.

Martin Polický

Martin miluje mobilní technologie, které ve svém volném čase rád testuje a recenzuje.



Comments are closed.



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.