Společnost Forensiq uveřejnila detailní studii, z níž vyplývá, že spousta mobilních aplikací obsahuje neviditelné reklamy, které inzerenty obírají o peníze a mobilní uživatele zase o spotřebovaná data.
Neviditelnými reklamami by podle studie mělo být infikováno asi 1% aplikací v Americe a přibližně 2% – 3% aplikací v Evropě a Asii. Jakkoliv se tento vzorek zdá být zanedbatelný, v globále to znamená přibližně 12 milionů „infikovaných“ zařízení a škodu inzerentů v hodnotě 1 milionu dolarů, tedy asi 25 milionů korun.
Samozřejmě největší problémy jsou s aplikace od malých a méně známých vývojářských společností. Bohužel zdroj je kvůli několikaúrovňovému automatizovanému distribučnímu systému většinou nedohledatelný. Inzerenti tak vlastně nemohou vůbec nic dělat – jenom spoléhat na to, že zrovna jejich reklamy se s troškou štěstí zákazníkovi ukážou tak, jak mají.
A jak bychom se měli bránit my, samotní uživatelé? Zvýšenou pozornost bychom měli věnovat už recenzím v obchodech s aplikacemi, dále podezřelým povolením a nakonec i podezřelému chování aplikací, které se dá zjistit přes aplikace, které například hlídají objem stahovaných dat.
Zdroj: Forensiq