Středa, 8 května, 2024
DomůRecenzeNejlepší RPG hry loňského roku pro Android, iOS i WP

Nejlepší RPG hry loňského roku pro Android, iOS i WP

Nabídka obchodů s aplikacemi se neustále rozrůstá. Ať už mluvíme o Google Play, App Store nebo Windows Phone Store, každý okamžik do nich přibývají desítky a stovky her nejrůznějších kvalit. Čert aby se v tom vyznal, že?

Pokud také trpíte pocitem, že se v té záplavě herních novinek ztratíte, pomůže vám náš výběr nejlepších her roku 2014 seřazených do jednotlivých kategorií (arkádové hry, adventury, logické hry, akční hry, závodní hry, strategické hry, sportovní hry, závodní hry a simulátory). Články budeme uveřejňovat postupně, proto prosím buďte trpěliví, i na váš šálek kávy se určitě dostane. A nyní se už pusťme do samotného výběru, dnes se podíváme na nejlepší RPG hry.

Baldur’s Gate II: Enhanced Edition

Pokud lačníte po klasické hratelnosti Remake klasického RPG Baldur’s Gate II: Enhanced Edition vám určitě přijde k duhu. Předělávka dopadla velmi dobře a to včetně ovládání, které je zcela optimalizované pro dotykové zařízení. Jenom vám radíme, abyste se do hraní pouštěli pouze na větších přístrojích. A jestliže už tento remake máte dohraný, můžete sáhnout po Icewind Dale: Enhanced Edition.

baldurs-gate-2

[appbox googleplay com.beamdog.baldursgateIIenhancededition]

[appbox appstore 633625517]

The Banner Saga

Původně kickstarterovský projekt se po úspěšném tažení na počítačích dostal také na naše dotekové zařízení. A vede se mu tam opravdu dobře. Taktické RPG, v němž strategická rozhodnutí zasahují přímo do vašeho příběhu, je ponořené do Vikingské mytologie, která – nalijme si čerstvého vína – není ve světě her běžnou záležitostí. Originalita však není jedinou předností The Banner Saga. Na prvním místě je samozřejmě schopnost hry vtáhnout vás do svého dění a její propracované herní systémy. Doporučujeme!

the-banner-saga

[appbox googleplay air.com.stoicstudio.BannerSaga]

[appbox appstore 911006986]

Shadowrun Dragonfall

Samostatně stojící DLC hry Shadowrun Returns nás zavádí do chutného kyberpunkového světa, ve kterém vedle sebe existují fantasy postavy a nejmodernější technologie. Jádrem této hry jsou potom propracované tahové souboje obestřené příběhem vyprávěným skrze květnaté texty. Proto doporučujeme: Pokud máte nechuť ke čtení, této hře se raději vyhněte! Naopak pokud máte dostatek fantazie a angličtina pro vás není problém, Shadowrun Dragongall vás jistojistě nezklame. Jo a to bychom zapomněli – jedná se o tzv. Directors Cut, což znamená, že oproti původnímu Dragonfallu obsahuje několik dříve neuveřejněných misí navíc.

shadowrun-dragonfall

[appbox googleplay com.harebrainedschemes.dragonfall]

[appbox appstore 872020768]

Battleheart Legacy

Pro majitele iOS není Battleheart Legacy žádnou novinkou. Na zařízeních od Applu jste si ji totiž mohli zahrát několik měsíců předtím, než se konečně dostala na Android. Stálo tohle dlouhé čekání za to? Samozřejmě že ano. V Battleheart Legacy prozkoumáváte bohatý fantazy svět, přizpůsobujete si svého hrdinu v několika směrech a do toho rubete příšery v zábavném soubojovém systému. Co víc si přát? Chutný příběh? Ten tu taky je!

battleheart-legacy

[appbox googleplay com.MikaMobile.BattleheartLegacy]

[appbox appstore 666508823]

Wayward Souls

Kostičkované akční RPG Wayward Souls se inspirovalo hrami Spelunky, Secret of Mana či Mage Gauntlet. Tedy alespoň tak to tvrdí její autoři. My bychom se nebáli ani označení pixelartové Dark Souls. Ptáte se proč? No přeci kvůli její ukrutné obtížnosti, která však nepramení z nelidských požadavků, ale z velmi propracované hratelnosti a kvalitního soubojového systému. Pokud máte rádi výzvy, rovnou můžete zvednout vhozenou rukavici.

wayward-souls

[appbox googleplay com.noodlecake.waywardsouls]

[appbox appstore 857555369]

bit Dungeon II

Pokud jsme předchozí hru přirovnali k Dark Souls u bit Dungeon II toto přirovnání musíme zdůraznit. Opravdu tuhá akční RPG hra s prvky roguelike však přináší i pár zajímavých principů navíc. Autor se netají tím, že se vedle Dark Souls inspiroval také Zeldou či Diablem, což ve hře pocítíte opravdu na každém kroku. Pokud jste fanouškem některé z uvedených her, nákupem bit Dungeon II rozhodně neprohloupíte.

bit-dungeon-ii

[appbox googleplay air.com.kintogames.bitDungeonIII]

[appbox appstore 823658485]

Star Wars: KOTOR

Jedna z nejlepších počítačových RPG všech dob se v roce 2014 dostala i na kapesní zařízení. Výsledek? Opět jsme ke hře přilnuli a dodnes nemáme čas na jiné zájmy – svět KOTORu (Knight of the Old Republic) je totiž velmi bohatý a plný zábavných výzev. O tom, že v soubojích s nepřáteli můžete použít i oblíbený světelný meč snad ani nemusíme mluvit. Jo a jedna otázka na konec. Na jakou stranu barikády jste se přidali vy? Dejte nám vědět v diskuzi!

star-wars-kotorstar-wars-kotor

[appbox googleplay com.aspyr.swkotor]

[appbox appstore 611436052]

Evoland

Evoland je namísto epického RPG spíše taková jednohubka, na níž je zajímavé její pojetí. Hra vás totiž provede celým vývojem žánru RPG od jeho vzniku až do moderní doby. Hra je přitom zábavná a dá se považovat za víc než jen za názornou učebnici videoherní historie.

evoland

[appbox googleplay air.com.shirogames.evoland12]

[appbox appstore 946477821]

Monster Hunter

Jedno z nejrozsáhlejších akčních RPG pro mobily, v němž se ocitáte v roli lovce příšer a opakovaně se tak vydáváte na lov příšer, které by si nezadaly s těmi největšími mrakodrapy. Soubojový systém je vyšperkován nutností zjistit si, co na příšery funguje nejlépe – bez toho si proti těmto gigantům opravdu neškrtnete. Zábavné a navíc velmi osvěžující.

monster-hunter

[appbox appstore 744769918]

Dragon’s Blade II

Sequel populárního RPG Dragon’s Blade (to je na Windows Phone Storu mimochodem k dispozici zdarma) přišel s ještě o třídu propracovanějšími tahovými souboji a bohatými možnostmi, kterak si svou postavu přizpůsobit i vylepšit. Samozřejmostí je pak také masivní otevřený svět a velmi líbivá kostičkovaná grafika, jíž nechybí ani dostatek roztomilosti. Stručně a jednoduše. Připravte se na pořádné dobrodružství!

dragons-blade-2

[appbox windowsphone 95baa497-3a18-4434-ac6c-396e9cbad405]

King of Dragon Pass