Čtvrtek, 11 dubna, 2024
DomůRecenzeNejlepší arkádové hry loňského roku pro Android, iOS i WP

Nejlepší arkádové hry loňského roku pro Android, iOS i WP

Nabídka obchodů s aplikacemi se neustále rozrůstá. Ať už mluvíme o Google Play, App Store nebo Windows Phone Store, každý okamžik do nich přibývají desítky a stovky her nejrůznějších kvalit. Čert aby se v tom vyznal, že?

Pokud také trpíte pocitem, že se v té záplavě herních novinek ztratíte, pomůže vám náš výběr nejlepších her roku 2014 seřazených do jednotlivých kategorií (arkády, adventury, logické hry, akční hry, závodní hry, strategické hry, sportovní hry, RPG a simulátory). Články budeme uveřejňovat postupně, proto prosím buďte trpěliví, i na váš šálek kávy se určitě dostane. A nyní se už pusťme do samotného výběru, dnes se podíváme na arkády.

Crossy Road

Velmi jednoduchá arkádová hříčka, ve které se snažíte převést slepici přes rušné cesty a další překážky jako jsou plovoucí kulatiny, vlakové koleje a další. Cílem hry je doskákat co nejdále. Za odměnu pak dostáváte nová zvířátka a další dárky a navíc se můžete zapsat do celosvětové tabulky. To nám ke štěstí stačí.

crossy-road

[appbox googleplay com.yodo1.crossyroad]

[appbox appstore 924373886]

Dodo Master

Velmi kvalitní arkádová hra, v níž se hlavní role ujal modrý pták Dodo. Ten ve hře za vaší pomoci běhá a skáče a to na milimetr přesně, v opačném případě level opakuje. Jakkoliv totiž Dodo Master budí dojem hry pro děti, ve skutečnosti je to spíše naopak. Tahle hra z vás serve kůži svou obtížností a to máme opravdu rádi. Co vy? Dodo Master je na Androidu nově k dispozici i ve free-verzi. Pokud tedy do hry nechcete investovat, máte šanci!

dodomaster

[appbox googleplay com.SemirSaleh.DodoMasterFree]

[appbox googleplay com.SemirSaleh.DodoMaster]

[appbox appstore 901841219]

CounterSpy

CounterSpy je velmi netradiční side-scrollingová akční arkádka se stealth prvky, ve které se vžijete do tajného detektiva, který se během Studené války snaží zabránit startu nukleárních hlavic. Je to velmi zábavné a navíc herně i graficky velmi neotřelé, pokud tedy hledáte něco jedinečného, CounterSpy by se vám mohla zalíbit.

counterspy

[appbox googleplay com.playstation.counterspy]

[appbox appstore 912920630]

Manuganu 2

Pokračování námi oblíbené side-scrollingové hry s maličkým indiánem v hlavní roli nepřináší žádné extra novinky, ale hlavně vrchovatou porci velmi slušné zábavy. Ve hře se opět setkáte s nutností načasovat své pohyby a skoky, kterými se vyhýbáte roztodivným nástrahám včetně kladiv, bodáků a nepřátelských hrdinů, což je navíc velmi pěkně graficky vyobrazené, takže se při hře nejen pobavíte, ale také potěšíte své oči.

manuganu-2

[appbox googleplay com.Alper.Manuganu2]

[appbox appstore 881621279]

[appbox windowsphone 0da40a46-3668-4c2e-80f4-de8b36b0dc88]

Thomas Was Alone

Minimalistická arkáda Thomas Was Alone na naše dotekové zařízení s Androidem a iOS přišla z počítačů, kde se těšila veliké slávě. Na smartphonech a tabletech bohužel trošku zapadla, což je vina právě výše vzpomínaného přetlaku nových her v obchodě s aplikacemi. Thomas Was Alone je totiž prakticky bez chyby. Vedle výzvy vás dostane také naznačeným příběhem, který bude hledat konkurenci jen velmi těžko. Víc už ale raději neprozradíme. Pokud máte rádi arkády, Thomas Was Alone si zkrátka nesmíte nechat ujít.

thomas-was-alone

[appbox googleplay com.bossastudios.twadroid]

[appbox appstore 849095637]

Leo’s Fortune

Leo’s Fortune je velmi roztomilý příběh o jedné chlupaté kuličce jménem Leo, která ztratila štěstí a vydala se ho hledat. Vedle toho se pak jedná o inovativní plošinovku, v níž se objevují zajímavé logické zádrhely a optimalizované, respektive výhradně pro mobily navržené dotekové ovládání, které však neznamená, že hra by byla plytká či prostá jakýchkoliv výzev. Ba právě naopak. Stáhněte, zahrajte a sami uvidíte.

leos-fortune

[appbox googleplay com.leosfortune]

[appbox appstore 830544402]

Wave Wave

Obchody s aplikacemi jsou obvykle líhní zajímavých nápadů a neotřelých her, což potvrzuje i minimalistický arkádová hra Wave Wave od borců z Noodlecake Studios. Ve hře Wave Wave ovládáte čáru, která se ďábelsky rychle pohybuje, a snažíte se s ní proplétat skrze bludiště. Nedá se hrát pořád, protože za chvíli se vám z toho věčného obracení zatočí hlava, ale na chvíli při cestě třeba autobusem je to opravdu příjemná zábava.

wave-wave

[appbox googleplay com.noodlecake.wavewave]

[appbox appstore 717990207]

VVVVVV

Pokud bychom měli hru VVVVVV od Terryho Cavanagha popsat jen několika slovy, rozhodně bychom zvolili „očistec v kostičkovaném světě“. Tato hra totiž přichází s extrémní obtížností, i když na druhou vždycky přesně víte, co od ní očekávat, jelikož je spravedlivá. Umí tohle vaše arkáda? Že ne? Tak pospěšte stahovat šest V.

VVVVVV

[appbox googleplay air.com.distractionware.vvvvvvmobile]

[appbox appstore 880645949]

Castle of Illusion

Castle of Illusion zařadili hlavně kvůli pěkné grafice, ale také kvůli nápaditosti. Hra na vás po celou dobu hraní chrlí zajímavé nápady a prakticky nikdy se neopakuje a to včetně bossů. Už jste někdy bojovali proti lesnímu trpaslíkovi, který válí stromy, nebo proti sušenkovému drakovi? Že ne? To byste měli změnit. Škoda je, že tahle záležitost od Disneyho je docela krátká. Tedy jak se to vezme, hra nabízí asi 6 hodin zábavy, ty ale utečou jako voda.

castle-of-illusion

[appbox googleplay com.disney.castleofillusion_goo]

[appbox appstore 646489967]

[appbox windowsphone 1906a9d2-e5b7-45bc-b54a-5c7622e082f4]

Swordigo

Co uděláte, když vám padouši zabijí vašeho guru? Pokud budete jako hlavní postava arkádové hry Swordigo, potom si najdete meč a budete skákat, sekat a překonávat různé druhy překážek a logických zádrhelů tak dlouho, dokud se vám zdroj zla nepodaří najít a guru pomstít. Na iOS se tahle hra už nějaký ten pátek vyskytuje, na Android však dorazila v roce 2014, takže jsme ji museli zařadit.

swordigo

[appbox googleplay com.touchfoo.swordigo]

[appbox appstore 499125840]

Mikey Boots

Mikey Boots je poctivá arkáda pro fajnšmekry. Stejně jako v předešlé hře od studia BeaverTap Games, titulem Mikey Hooks, v ní budete hodně skákat, houpat se na provazech a sbírat penízky, což je důležitým prvkem každé pořádné arkády. Brilantní je i design hry, čehož si všimli speedrunneři a tak se nyní předbíhají o to, kdo ji rychleji pokoří. Rádi byste zamíchali kartami i vy? Tak to se připravte na pravidelné tréninky.

mikey-boots

[appbox appstore 842231156]

Wind-up Knight 2

Rytíř na klíček v poctivé arkádové hře Wind-up Knight 2 běží automaticky, přičemž úkolem hráčů je v pravý čas skákat, bránit se nepřátelům údery ostrým mečem a sbírat další klíčky, které ho natáhnou na další cestu. Pokud vám klíčky dojdou, rytíř se zastaví a následuje restart celého levelu, což vás čeká i v případě, kdy nezvládnete uhnout protivníkovi, nebo skočíte na bodáky či do propasti.

wind-up-knight

[appbox googleplay com.robotinvader.knightmare2]

[appbox appstore 784339019]

Smash Hit

Smash Hit je jako zjevení. Automaticky prolétáte skleněným městem a vrháte přitom skleněné kuličky tak, abyste si prorazili další cestu dál. Po cestě pak samozřejmě můžete rozbíjením dalších objektů nabírat skleněné kuličky, nebo bonusy, které zapříčiní třeba vrhání hned několika koulí najednou a podobně. Dokud neuvidíte, asi nám nebudete věřit, ale tohle je opravdu i kousek umění. Určitě vyzkoušejte, nic za to nedáte, hra je free-to-play.

smash-hit

[appbox googleplay com.mediocre.smashhit]

[appbox appstore 603527166]

Představili jsme vám celkem 13 arkádových her, které jsou podle nás zdaleka tím nejlepším, co se v daném žánru v roce 2014 urodilo. Nejsme však neomylní a jsme si toho dobře vědomi, proto vás vyzýváme, abyste se k naší volbě nejlepších arkádových her přidali. Který titul se vám nejvíce líbí? Dejte nám vědět v diskuzi!