Neděle, 25 září, 2022
DomůRecenzeLogo Quiz ? Hádanková hra nebo dokonalý marketingový tah?

Logo Quiz ? Hádanková hra nebo dokonalý marketingový tah?

Kvízových her, kde jsou stovky otázek a vy si s nimi lámete hlavu dny, týdny či někdy dokonce měsíce, je na trhu opravdu požehnaně. Díky nim si hráči mohou prohloubit své vědomosti nebo je naopak zúročit. Pokud ale nejste zrovna fanda titulů, u kterých se vyplatí mít po ruce nějakou tu encyklopedii, máme pro vás něco z jiného soudku.

Hratelnost

Poslední dobou je tato hra opravdu hodně na očích a i mě se nejednou stalo, že za mnou někdo přišel  s otázkou : ?Prosím tě, co to je za logo??. Dokonce i v prostředcích hromadné dopravy slýchávám častěji zvuk, jenž doprovází správně zodpovězenou otázku. Je ale obliba hry úměrná její kvalitě? Tomu se pokusíme přijít na kloub v dnešní recenzi.

Celá hra obsahuje něco přes 1000 ?hádanek? rozdělených do 15 úrovní. Princip hry je prostý. Musíte uhádnout název firmy, jež je nositelem loga, které je vám zadáno. Každým logem, jehož název zjistíte, se vám snižuje počet log, kterého musíte dosáhnout, aby se vám odemkla další úroveň. Pokud  budete opravdu blízko názvu firmy, ale vaše odpověď bude gramaticky špatně, hra vás upozorní, že máte ve slově chybu, ale jste na dobré cestě a je třeba jen chybu opravit. Což nejedenou oceníte.

V případě, že budete naprosto bezmocní a logo uvidíte poprvé v životě (věřte mi, takových momentů zažijete poměrně dost), můžete využit šest možností jak si tuto trnitou cestou alespoň z častí proklestit, popřípadě se dát podat. Prví z nich vám dovolí sdílet dané logo za pomoci vašeho Twitteru nebo Facebooku. Ovšem to doporučuji pouze v případě, že budete zatlačeni v koutě a opravdu si nebudete vědět rady. Protože zažil jsem slečnu, co této možnosti využila, jelikož neznala logo Alfy Romeo.

Reakce mužského pohlaví na sebe nenechaly dlouho čekat. Ale ani jedna z reakcí neobsahovala slova italské automobilky. Další dvě nápovědy vám zobrazí indicii v podobě jedné až tří vět. Ty většinou obsahují informace o firmě. Jako například odkud firma pochází, jaké produkty vyrábí nebo na co se dané firma hlavně specializuje. Zbylé tři nápovědy budete asi používat nejčastěji, protože pokud nevíte o majiteli loga ani ň, tyto možnosti vám dají alespoň nějakou představu.

První z nich vám zobrazí veškerá písmena, ale v přeházeném pořadí. Druhá vám zase ukáže většinu písmen a na vás zbude doplnit ten zbytek. Poslední možností, která se vám naskytne, je nechat se podat. Čímž se zbavíte veškerého trápení. Všechny výše zmíněné nápovědy vás bude stát body zvané hints (rady). Tedy až na sdílení loga přes sociální sítě. To vás nebude stát ani halíř.

Ani vývoj hry samotné nezůstává pozadu, takže se můžete spolehnout na aktualizace, které Vám pokaždé přinesou pár nových log na víc. Studio Bubble quiz games, které je autorem tohoto titulu, už zavalilo Google play kvízy s tématikou aut, fotbalových klubů nebo hudebních kapel a dalšími. Ale princip hry zůstává stejný. Jediný rozdíl je v tématech log, jež se snažíte uhádnout.

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/LogoQuiz/“/]

Závěr

Logo quiz je zařazen na Google play do kategorie hlavolamů a logických her. Ale tak úplně si nejsem jistý, zda-li vůbec má právo se do této kategorie řadit a má být nazýván hlavolamem. Hlavolam jako takový, je třeba řešit za pomocí logiky, zručnosti, prostorové představivosti, fantazie (a občas i  štěstí sehraje významnou roli), aby vůbec hlavolamem mohl být nazýván. Ale tady? Logo quiz se těmto principům vyhýbá velkým obloukem.

A jestliže se s nimi setkáte, tak to setkání bude opravdu jen letmé. Všechno stojí a padá na tom, jak moc vy si všímáte firem a jejich značek, a také jak moc vás zasahuje marketing těchto firem. Další věc, kterou jsem si uvědomil, nezávisle na tom jestli o to mám zájem, je, jak moc mě ovlivňuje reklama. Protože u spousty log se mi vybavovaly jejich marketingové manýry a to se mi dělo tak často, až mě to chvilkami děsilo.

logos-logos-and-more-logos-1600x1000

A najednou mi to tak nějak došlo. Napadla mě totiž teorie, že celá tato hra je čistě otázka marketing a průzkum. Můžete to celé označit za hloupost, ale ještě předtím mě nechte vám vysvětlit, jak jsem k tomuto závěru dospěl. Celý princip hry v je poznávání značek. Všechno je to postavené na tom, jak moc je dotyčná značka na očích a jak hluboko do podvědomí se vám dostala. V případě, že ano, vy jej uhádnete a promítne se to do statistik. Statistiky si stáhne vývojářský tým (Souhrnná statistika je dostupná i vám přímo ve hře). Ten tyto informace zpracuje a dá je k dispozici dané firmě.

Díky tomu by firmy měly zpětnou vazbu od zákazníků, jak moc vlastně jejich marketing má dopad na potencionální zákazníky. Nejlepším na tom je, že každý hráč se stane součásti tohoto průzkumu dobrovolně, protože si tu aplikaci stáhne sám, jeho odpovědi jsou spontánní a baví ho to. To znamená, že jsou zde nulové náklady na to, aby se průzkum rozšířil mezi zákazníky. Takže tým vývojářů, který je za tímto projektem, má nulové náklady a myslím si že opravdu zajímavé zisky od firem, jejichž loga vy hádáte. A těch náznaků, které by mluvily ve prospěch mé teorie je tady více.

Vývojář/i, který má celý tenhle projekt na starosti, je uveden na Google play jako bubble quiz games. Pokusil jsem se proto dotyčné kontaktovat. Marně. Budou to čtyři týdny, co se mi nedostalo žádné odpovědi. Žádné oficiální stránky společnosti, které je uvedena jako autor na Google play, se ani nepokoušejte hledat. Nedohledáte. Po delším pátrání jsem zjistil, že autorem celého projektu Logos Quiz Game je Javier Perez Estarriaga.

Nápovědy ve hře vám dávají indicie typu, kde firma sídlí a jaké výrobky dělá. A to že se daná firma ani nefunguje na českém trhu vůbec nevadí. Ale pokud vy o té firmě nemáte ani tušení, tak na to nepřijdete. Ovšem příště až narazíte někde na to logo, můžeme se vsadit, že budete vědět co, kde a jak ta firma dělá. A hádejte díky čemu/komu. 🙂  Takže hra funguje skvěle i jako reklama.

Po dopsání této recenze jsem nabyl pocitu, že na mé teorii opravdu něco bude. A možná i víc než pouhé něco. Takže už mě asi nepřesvědčíte o tom, že je to běžná hra s hádáním log světových firem a firem, které by rády na výsluní. Ale zajímá mě váš názor, jak to vidíte vy. V komentářích se můžete vyjádřit.

Patrik Neto
Patrik Neto
Redaktor, který se zaměřuje na aplikace a hry především na platformě Android. Taktéž fanoušek informačních technologií obecně.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře