Společnost Huawei se umístila na třetím místě v celosvětovém prodeji chytrých telefonů za rok 2013. Žebříček sestavily přední agentury zabývající se oblastí průzkumu trhu: International Data Corporation (IDC), Strategy Analytics a Canalys.
Podle zprávy IDC Worldwide Quaterly Mobile Phone Tracker si firma Huawei v roce 2013 udržela třetí místo, přičemž mezi předními prodejci dosáhla největšího meziročního nárůstu prodeje – o plných 67,5 procenta. Celkově loni prodala 48,8 milionu přístrojů.
12 procent z nich tvořily telefony střední a vyšší třídy prodávané za cenu přesahující 250 amerických dolarů, například high-endový model Ascend P6, jenž se aktuálně prodává ve více než stovce zemí a od svého uvedení na trh 18. června 2013 se ho prodalo přes tři miliony kusů.
IDC zprávu komentovala slovy: „Společnost Huawei si v celosvětovém žebříčku udržela třetí místo, vykázala největší nárůst prodaných jednotek mezi předními prodejci a posílila profil své značky vyšším podílem mobilů prodávaných pod vlastní značkou oproti období ODM, kdy dodávala přístroje pro jiné společnosti.“
Třetí místo v celosvětovém žebříčku je dalším posílením závazku Huawei stát se jednou z předních značek mobilních telefonů v horizontu příštích pěti let a nabízet svým klientům kvalitní, inovativní a elegantní produkty, které dokáží oslovit širší kruhy uživatelů.
Na letošním veletrhu CES v Las Vegas firma Huawei představila smartphone Ascend Mate 2 4G a komplexní škálu zařízení podporujících formát 4G LTE.