Bývalý ředitel Googlu pronesl silná slova během rozhovoru s analytickou agenturou Bloomberg. V hodinovém komentáři porovnával současný stav k situaci, která panovala před 20 lety mezi Microsoftem a Applem. Schmidt upozorňoval také na diametrálně rozdílné strategie obou firem.
Zatímco Applu nejde o co největší podíl na trhu, nýbrž o co největší zisky (proto také vědomě rezignuje na část trhu a jeho přístroje patří mezi nejdražší ? marže na nich obvykle přesahuje 50 procent), tak dlouhodobý záměr Googlu je jiný. Čím více zařízení s Androidem bude na trhu, tím více vydělá na kontextové reklamě, která jej slušně živí.
Do karet mu hraje, že poptávka po mobilech a tabletech s jeho platformou stále roste. Mohou za to především partneři jako je Samsung, největší výrobce mobilních telefonů na světě, jehož modely z produktových řad Galaxy S a Galaxy Note si zákazníci kupují po milionech. Spokojení jsou všichni, jak dvojice Samsung a Google, tak i zákazníci. Android už dávno není jen systém pro geeky, dnes už i dobře vypadá a ovládat jej zvládnou i méně technicky zdatní lidé.
Eric Schmidt již v září na tiskové konferenci Motoroly uvedl, že na celém světě se vyskytuje 480 milionů aktivních přístrojů s Androidem. Denně toto číslo rostlo zhruba o 1,3 milionu nových zařízení. Momentálně je už možná i vyšší.