Podle každoročně aktualizovaného žebříčku Best Global Brands je Apple aktuálně nejcennější světovou značkou. S tržní hodnotou téměř 119 miliard Amerických dolarů se na první místě umístil už druhý rok po sobě.
V seznamu, který sestavuje konzultantská firma Interbrand, se tak Apple umístil před Googlem. Ten se s hodnotou okolo 107 a půl miliardy dolarů musel spokojit s druhým místem. I letos tak pokračuje trend růstu technologického segmentu, jehož představitelé se v Best Global Brands objevují čím dál častěji – do první desítky se podařilo dostat deseti firmám z tohoto odvětví.
Šéf Applu Tim Cook ale může být spokojený nejen z opětovného prvenství. Kromě prestižního titulu nejhodnotnější značky firma patří k těm, které zaznamenaly nejvyšší růst oproti minulému roku. Apple svou tržní hodnotu zvýšil o 21 %, překonává ho tak pouze kavárenský řetězec Starbucks s 22 % a automobilka Nissan, která se s 23% růstem stala nejrychleji rostoucí značkou letošního žebříčku.
Zdroj: Interbrand, The Verge