Apple je nejčastěji zneužívaná technologická značka při phishingových útocích


Apple je nejčastěji zneužívaná technologická značka při phishingových útocích

Výzkumný tým společnosti Check Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky v prvním čtvrtletí 2020. Ze studie vyplývá, jaké technologické značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží zneužívat také známé značky a napodobovat jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Nejčastěji zneužívanou značkou k phishingovým útokům byla v prvním čtvrtletí značku Apple, která poskočila na 1. pozici ze 7. místa (ve 4. čtvrtletí 2019 byla značka Apple zneužita jen ve 2 % pokusů, v prvním kvartálu už to bylo 10 %). Netflix obsadil druhé místo (9 %) pravděpodobně i kvůli nárůstu zájmu během pandemie koronaviru.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech v prvním čtvrtletí 2020

Seřazeno podle počtu phishingových pokusů:

1. Apple (10 % všech phishingových pokusů, které zneužívají značky)
2. Netflix (9 %)
3. Yahoo (6 %)
4. WhatsApp (6 %)
5. PayPal (5 %)
6. Chase (5 %)
7. Facebook (3 %)
8. Microsoft (3 %)
9. eBay (3 %)
10. Amazon (1 %)

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových kampaních podle platforem

Během prvního čtvrtletí 2020 byly v mobilních a webových phishingových útocích zneužity podobné značky, jednalo se například o bankovní a streamingové služby jako Chase a Netflix. Dominantní byl ovšem webový phishing (59 %). Na druhé místo se posunuly mobilní phishingové útoky. Lidé tráví během koronavirové epidemie na svých mobilních telefonech více času a jsou proto i zajímavějším cílem pro hackery.

E-mailový phishing (18 % všech phishingových útoků v 1. čtvrtletí 2020)

1. Yahoo
2. Microsoft
3. Outlook
4. Amazon

Webový phishing (59 % všech phishingových útoků v 1. čtvrtletí 2020)

1. Apple
2. Netflix
3. PayPal
4. eBay

Mobilní phishing (23 % všech phishingových útoků v 1. čtvrtletí 2020)

1. Netflix
2. Apple
3. WhatsApp
4. Chase

„Kyberzločinci se nadále snaží pomocí sofistikovaných phishingových útoků z uživatelů vylákat cenná data a zaměřují se například na představení dlouho očekávaných produktů nebo reagují na změny v chování uživatelů vzhledem k pandemii koronaviru,“ říká Peter Kovalčík, Regional Director, Security Engineering EE ve společnosti Check Point. „Phishing bude v nadcházejících měsících stále větší hrozbou, protože zločinci zneužívají strach a také nutnost využívat z domova řadu základních služeb.“

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0
The following two tabs change content below.
Mirek Kočí

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.