Češi stráví denně na sociálních médiích v průměru 159 minut, tedy zhruba dvě a půl hodiny. Pětina z nich se na těchto sítích pohybuje přes čtyři hodiny za den. Uvedl to průzkum AMI Digital Index, který realizovala agentura STEM/MARK ve spolupráci s firmou AMI Digital.
„Způsob konzumace je přitom u jednotlivých sociálních sítí velmi odlišný. Zatímco v počtu spíše pasivních uživatelů vede v Česku YouTube, který používá zhruba 94 procent uživatelů internetu, z pohledu aktivního vkládání příspěvků dominuje jednoznačně Facebook, na který alespoň jednou týdně přispívá přes 43 procent uživatelů, z toho 19 procent denně,“ řekl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
S výrazným odstupem za Facebookem následují v aktivním využívání Instagram a Twitter, kam své příspěvky posílá alespoň jednou týdně zhruba pět procent uživatelů.
Téměř čtvrtina respondentů průzkumu uvedla, že sociální média používá jednu až dvě hodiny denně. Půl hodiny a méně stráví denně na sociálních sítích 21 procent uživatelů. Sociální sítě přitom využívají téměř všichni uživatelé. Jen tři procenta lidí s přístupem k internetu na ně nechodí.
Zdroj: ČTK