Středa, 4 prosince, 2024
DomůNovinkyAgentura Grunex koupila komunitní portál Dota2.cz

Agentura Grunex koupila komunitní portál Dota2.cz

Společost Grunex, specializující se na marketingové aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila největší česko-slovenský komunitní portál věnovaný Free-To-Play hře Dota 2. Ta přitom patří mezi nejpopulárnější celosvětové tituly, kdy ji hraje v průměru každou hodinu na 600 000 příznivců. Cílem akvizice je nabídnout klientům přesnější a více provázané kampaně. Cena transakce nebyla zveřejněna.

Po loňském vstupu do televizního herního pořadu Re-Play oznamuje agentura Grunex další akvizici. Stal se jí komunitní portál Dota2.cz, věnovaný příznivcům stejnojmenné počítačové hry.

„Soutěžní i amatérské počítačové hraní je v České republice i na Slovensku neustále na vzestupu, čehož si přirozeně všímají také naši klienti z oblasti IT, ale i mimo ni. Abychom jim mohli nabídnout opět kvalitnější zacílení a větší provázanost jejich kampaní, rozhodli jsme se pro další komunitní akvizici,“ říká Martin Liberský, majitel agentury Grunex, a dodává: „Dlouhodobě jsme tuzemskou jedničkou, co se týče mediálního zacílení na skupiny hráčů, a koupě portálu Dota2.cz tuto naši pozici ještě více upevňuje.“

Dota 2 patří mezi světově nejznámější hry konceptu Free-To-Play, které si může zdarma stáhnout a zahrát kdokoliv. Je postavena na tzv. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) platformě, kdy proti sobě stojí dva pětičlenné týmy virtuálních hrdinů, jejichž cílem je dobít základnu soupeře.

Na internetu ji každou hodinu hraje celosvětově v průměru na 600 000 fanoušků a to jak z řad amatérských, tak i profesionálních hráčů. Pro ně je pak vrcholem sezóny turnaj „The International“, v rámci něhož bylo v loňském roce rozděleno na dotacích takřka 21 000 000 amerických dolarů (více než půl miliardy korun), což je největší suma v historii elektronických sportů, a tato částka má do budoucna opět růst.

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře