Téměř polovina diváků při sledování televize brouzdá na svých mobilních zařízeních – smartphonu, tabletu nebo notebooku. Informovala o tom agentura Newcast a společnost zaměřená na monitorování internetu SentiOne.
Firmy ve své studii monitorovaly chování populace během sledování televizních pořadů. Před příchodem sociálních médií byla hlavním nosičem informací televize, ze které lidé jen pasivně přijímali informace a příliš o nich nediskutovali, případně pouze v okruhu svých blízkých a známých.
V dnešní době už tomu tak není, počet televizních stanic se zmnohonásobil a lidé začali informace, které se z tohoto média dozvědí, aktivně sdílet na sociálních sítích a v internetových diskusích, a to před samotným vysíláním, v jeho průběhu i po jeho skončení. Tento jev je typický např. pro pořad Hyde Park Civilizace, který je vysílán na České televizi.
SentiOne a Newcast se v minulém měsíci zaměřily na chování televizních diváků pořadu Hyde Park Civilizace a na diskuse a jejich zásah na vystoupení jednotlivých hostů. Jasným vítězem, co se týče počtu diskusí a jejich zásahu, byl tiskový mluvčí prezidenta Ovčáček, o kterém v daném vysílacím dni své názory sdílelo více než 700 lidí na sociálních sítích a v internetových diskusích. Podle nástroje SentiOne počet impresí těchto diskusí dosahoval téměř 1 100 000.