Před pěti lety spustila společnost T-Mobile vlastního virtuálního operátora s názvem Kaktus. Ten je určen hlavně pro mladé lidi a odlišuje se jednoduchou a férovou nabídkou služeb bez závazku, především výhodným účtováním po vteřinách, datovou nabídkou, možností vlastního výběru čísla a dobíjením malých částek.
Kaktus od zahájení provozu nasbíral už více než 95 000 tisíc zákazníků. Nejsilněji má Kaktus zastoupeny zákazníky ve věku 18 až 24 let, ti tvoří 36 % zákaznické báze. Podle průzkumu agentury Kantar TNS Kaktusáci nejvíce oceňují nabídku dat (63 %), líbí se jim styl komunikace (58 %) a také ceny volání (52 %). Za posledních dvanáct měsíců vzrostla zákaznická báze o 17 %. Předpokladá se že hranici 100 000 Kaktusáků překročí operátor do konce letošního roku.
Polovina zákazníků si pořizuje Kaktus online. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř balíčků v rozmezí od 100 do 300 korun, kdy u každého z nich zároveň získávají 50 % extra porci dat navíc pro využití na sociálních sítích Facebook, Instagram, Snapchat a Twitter. Bez balíčků je základní ceník předplacené služby 2,50 korun za minutu hovoru, 1,50 korun za SMS a 1 koruna za MB dat. Provozní data ukazují, že zákazníci nejčastěji využívají data (80%), která s velkým odstupem následují hlasové služby (13%) a jen 7% zákazníků posílá SMS. Nejčastěji si zákazníci dobíjejí online, a to skoro v 70% případech, ostatní pak využívají platební terminály společnosti Sazka, trafiky a bankomaty.
Kaktus je na trhu specfický i tím, že od svého začátku nemá žádnou infolinku a veškerá komunikace probíhá prostřednictvím sociální sítě Facebook. Tým zákaznické péče Kaktusu vyřizuje v průměru 11 300 dotazů za měsíc. 70 % dotazů je zodpovězeno do 30 minut. Kromě infolinky na Facebooku probíhají také dobíjecí akce. Kaktus zákazníkům jen letos rozdal už více než 14 006 000 korun kreditu.
V rámci oslav svých pátých narozenin Kaktus dnes přidává ke každému dobití 100 % kreditu. Dvojnásobek tak získají všichni, kteří si pošlou kredit ve výši od dvou do pěti stovek v čase od 10:00 až 22:00 hodin.