World of Tanks v1.0 s masivně vylepšenou grafikou a novými zvuky


World of Tanks v1.0 s masivně vylepšenou grafikou a novými zvuky

Pro všechny fandy tanků přijde v březnu den s velkým D. World of Tanks se konečně přehoupne z betaverze do finální podoby, tedy vyjede veze 1.0. A to je co říci potom, co vývoj probíhal v podstatě 8 let v plném herním provozu. Je to už pěkných pár let, co jste mohli do tanku usednout poprvé. Od roku 2010, kdy tanky vyšly prvně v Rusku se ve hře změnilo v podstatě všechno. A v březnu půjde Wargaming ještě dále.

Kompletní změna grafiky World of Tanks

Největší a zásadní změny se dočkalo grafické jádro hry, tedy herní engine. Není úplně jasné, jestli se původní Big World úplně propadl do historie nebo se z něj vychází. Každopádně nový engine, který pohání grafiku ve hře, se bude jmenovat Core. Je pravda, že tanky se po vizuální stránce dlouhou dobu nijak zásadně neměnily, takže už vypadaly po těch letech, no lehce zaprášeně. Teď to ale bude zase pastva pro oči, alespoň podle obrázků a videa.

Core engine - World of Tanks

Advanced ligntning system – přepracovaný systém osvětlení by měl využívat global ilumination k lepší práci se světlem. To by se mělo projevit v tom, jak se světlo odráží a láme na různých druzích povrchů. Snad to nedopadne tak, že všechno se bude lesknout jako naleštěné zrcadlo. V rámci vylepšeného osvětlení pak nesmím zapomenout ani na vylepšené dynamické stíny, generované pomocí adaptive shadow maps.

Přepracovaný terén – realističtější textury, deformace povrchů a hlavně vizuálně zajímavé efekty interakce tanku a povrchu. Anglicky to je soaking effects, což se překládá poměrně komplikovaně, tak to radši vysvětlíme na příkladu. Pokud pojedete po sněžné pláni, tak váš tank nezůstane bez poskvrnky. Naopak se na něj sníh bude postupně nabalovat. Stejně tak při průjezdu vodou se tank namočí. A tak dále.

Pokročilá simulace vody – další vizuálně přitažlivý efekt. Voda už nebude jen poloprůhledná textura, které tak maximálně zpomalí tank při průjezdu. Nově bude aktivně reagovat na váš tank, poteče okolo, zpění se a vůbec se bude chovat přirozeně. Samozřejmě v rámci herních možností. Nečekejte dokonalý fyzikální simulátor proudění tekutin, kde se budete hodiny kochat, jak z pancíře realisticky stékají špíchance močůvky. A v materiálech se zmiňují podvodní efekty, že by se daly třeba čekat i obojživelná vozidla?

Rozmanitá vegetace – konec do nekonečna se opakujících kopií jedné a té samé textury trávy, kterou si nejspíš Victor Kislyj vypiplal na zahrádce a nechal milionkrát nakopírovat na každou mapu ve hře. Nově si v terénu užijete celou Viktorovu botanickou zahradu, pestrý porost bude náhodně generovaný a prostě mnohem lepší než dřív. Pokud si ho nevypnete v rámci optimalizace hry pro historický počítač…

Fotorealistická obloha – mraky už nebudou na obzoru přilepené a stejné i po tisícím startu hry. Měly by si pěkně plout po obloze a připomínat nadýchané ovečky, které, no to je jedno.

Destrukce objektů – tohle nám Wargaming slibuje už hodně dlouho, ale nečekejte zase úplně zázraky. Zapomeňte na to, že pěkně rozjedete Maus v Himmelsdorfu z kopce a projedete si bez otravného zatáčení v uličkách skrz měšťáckou zástavbu rovnou na náměstí. Ale zase efekty při destrukci různých zídek, statických vozidel a jiných věcí, které šly rozstřílet nebo přejet už dříve, vypadají opravdu parádně. Kamení lítá okolo, kusy vozidel sviští vzduchem, třeba se časem dočkáme i té devastace budov.

Nová grafika bez vyšších nároků

Co se Wargaming snaží všude v materiálech zdůraznit – nová vylepšená grafika by neměla mít zásadní dopad na nároky hry. Nový Core engine World of Tanks by měl být optimalizovaný a připravený rozhýbat tanky i na těch nejstarších sestavách jako tomu bylo doposud. Teoreticky. V praxi samozřejmě uvidíme, nečekal bych úplné zázraky, ale vždycky jde nějaký ten detail ubrat aby se i s vylepšenou grafikou hra zase slušně hýbala.

Nové a vylepšené HD mapy

S příchodem nové verze World of Tanks v1.0 se můžete těšit i na kompletně přepracované mapy do nového Core engine. Všechno bude hezčí, lepší, detailnější, rozbitelnější a dynamičtější. Vizuálně vypadají mapy opravdu parádně, jen se připravte na to, že se budete všechno učit znova. Změnil se totiž i terén, tuhle přibyla prohlubeň, támhle kopeček. Staré balvany, za které se dalo šikovně schovat tu najednou nejsou, zato nové skály najdete o kus dále. Změna je život, je třeba se přizpůsobit.

Přepracovaný zvuk a nová hudba

Netuším co přesně si pod pojmem remastered sound v demu představit, protože nové zvuky kanónů se ve hře objevily před nějakou dobou a mimo výstřelů toho ve hře stejně člověk moc nevnímá. Tak asi zvuk bude ještě údernější, lepší, detailnější a tak dále. Každopádně poměrně zásadní změnou projde hudební stránka. Každá mapa ve World of Tanks by měla mít svojí vlastní hudbu, která odpovídá prostředí a atmosféře. Díky dynamickému systému by pak hudba měla reagovat na to, co se děje na obrazovce. Když se budete schovávat v křoví a rozsvěcet nepřátele pro artilérii na druhé straně mapy, tak si budete užívat klidné, pohodové tóny jazzíku. Ale jakmile nepřítel odhalí špióna za keříkem, muzika se rozjede a schytáte pořádnou vypalovačku na dokreslení taktického ústupu za nejbližší skálu.

The following two tabs change content below.



Comments are closed.



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.