Čtvrtek, 11 dubna, 2024
DomůRecenzeVylepšete svou paměť: Nejlepší hry na zlepšení paměti najdete zde!

Vylepšete svou paměť: Nejlepší hry na zlepšení paměti najdete zde!

Inteligenční potenciál je asi to největší bohatství, které lidé mají. Bohužel na inteligenci, soustředění i paměť se podepisují nejrůznější vlivy včetně stárnutí, stresu či nezdravého životního stylu.

Inteligenční potenciál člověka tak postupem času může upadat, což je velmi nepříjemné. Naštěstí pro nás existují způsoby, kterak se všem neblahým vlivům podepisujícím se na našich mentálních schopnostech bránit. A jedním z nich jsou i hry na zlepšení mentálních schopností.

V dnešním článku se budeme věnovat konkrétně hrám na zlepšení paměti. Některé zmiňované kousky jsou ovšem multifunkční a najdete v nich cvičení vhodné ke zlepšování postřehu, prostorové orientace a dalších mentálních dovedností.

Schopnost rozvoje některých mentálních dovedností byla tzv. logickým, či paměťovým hrám přiřčena už dávno. Teprve v posledních letech se však naplno projevilo to, co lidé podvědomě tuší roky, tedy to že hry se blahodárně podepisují na našem psychickém zdraví.

Aby se hraní jakékoliv hry začalo odrážet na vaší zvýšené psychické aktivitě, je třeba věnovat se jí opakovaně dny a týdny. K tomu samozřejmě musíte zvolit ten správný titul, protože ne všechny hry na psychiku lidí působí takovým způsobem, aby výsledky byly hmatatelné.

Memory Training

Memory Training je speciálně navržená hra k procvičení vaší krátkodobé paměti a vizuální paměti. Tato hra sice nabízí pouze jeden jediný herní mód, ten je však dostatečně efektivní. Stačí pět minut denně a za čtrnáct dní už si pamatujete, co byste jindy zapomněli. A pokud vás neosloví Memory Training, můžete sáhnout třeba po pexesu. Funguje na docela podobném principu jako Memory Training a navíc si můžete vybrat obrázky, které vám vyhovují.

memory-training

[appbox googleplay com.appquiz.memory.training]

Memory Game

Memory Game je hra, která pro vás nebude jenom povinností, ale také zábavou. K této hře se díky jednoduchému, ale hodně chytlavému principu budete rádi vracet v každé volné chvilce. K dispozici je rovných 30 levelů s různým stylem hraní. Zatímco v jednom budete hrát klasické pexeso, v dalším budete mít omezený počet tahů, nebo budete sledovat sekvence a pamatovat si pozice. Skvělý je také dostupný multiplayer, v němž si můžete zatrénovat ve hře proti kamarádům a vzájemně se tak motivovat.

memory-game

[appbox googleplay memory.brain]

Memory

Memory je pexeso s několika netradičními funkcemi od renomovaného výrobce puzzle Ravensburger Digital GmbH. V Memory si můžete nastavit velikost hracího pole, ale také samotné obrázky, které na hrací ploše hledáte. Díky tomu nebudete hledat jenom předměty běžné spotřeby, zvířata a další defaultní obrázky, ale také členy rodiny, či místa, která jste navštívili. Hraje se na skóre, na tahy i na čas. Velmi povedené pexeso pro Android a iOS jehož největší nevýhodou je skutečnost, že je placené.

memory

[appbox googleplay com.ravensburgerdigital.memoryhd]

Lumosity

Populární aplikace Lumosity je rozdělená na několik samostatných sekcí. Vedle paměti v ní můžete procvičit pozornost, schopnost řešit situace, rychlost reakce, flexibilita a samotné myšlení. Každé sekci pak přísluší hned několik speciálních her, které byly navrženy výhradně za tím kterým účelem. Hry jsou však i přesto docela zábavné a některé z nich si jednoduše zamilujete.

lumosity

[appbox googleplay com.lumoslabs.lumosity]

[appbox appstore 577232024]

CogniFit Brain Fitness

Na několik rozdílných mentálních dovedností zaměřená hra CogniFit Brain Fitness nabízí hned několik zábavných miniher, z nichž některé znáte jako samostatně stojící hry. Těmito hrami jsou například Sudoku, Jigsaw nebo Mahjong. Osobně oceňuji zábavné variace jako doplňování benzínu do automobilů, nebo tzv. Twist It což je svěží hra s obrázky ve stylu Mach3 her. Aplikace je dostupná výhradně pro iOS.

CogniFit Brain Fitness

[appbox appstore 528285610]

Brain Trainer Special

Mottem hry Brain Trainer Special je: „Mozek je jako sval. Čím více ho budete trénovat, tím lepších výsledků dosáhnete v každodenním životě“. Brain Trainer Special vám samozřejmě přesně na této cestě pomůže. Podle tvůrců se jedná o největší sbírku mozkových her na trhu, což asi nebude daleko od pravdy. Ještě mnohem důležitější je ale skutečnost, že mini hry v Brain Trainer Special vás budou bavit. Aplikace v základní verzi je na Google Play k dispozici zdarma, za profesionální verzi budete muset utratit několik desítek korun.

brain-trainer

[appbox googleplay brain.trainer]

Eidetic – Learn & remember anything

A nakonec nejoriginálnější aplikace našeho dnešního výběru. Jak napovídá podnadpis, aplikace vám pomůže s učením každodenních věcí, jako jsou důležitá telefonní čísla, seznamy nebo fakta. V prostředí aplikace si ale můžete nastavit i vysloveně zábavných informací, jako jsou citáty. Aplikace je v App Store k dispozici zdarma.

eidetic

[appbox appstore 536240413]