Vodafone začao nabízet zákazníkům s datovými tarify neomezený přístup na nejznámější sociální sítě či chatovací služby. Datový provoz na těchto službách se jim nebude odečítat z objemu dat v rámci jejich tarifu. Od listopadu přibude možnost neomezeného stahování videa a hudby. Za každou z těchto možností klienti zaplatí 99 korun měsíčně.
Tzv. Social Pass funguje pro sociální sítě Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest včetně stahování videí, které jsou na nich umístěná. V rámci Chat Passu budou dostupné služby WhattsUp, Message+, Viber, Telegram či Facebook Messenger. Neomezený datový provoz se nebude vztahovat na odkazy z těchto sítí.
„Neomezený provoz v sítích vybraných partnerů umožnila silná vyjednávací pozice globální skupiny Vodafone. Zároveň jsme otevření pro dohodu s dalšími poskytovateli. Partnery pro hudbu a video oznámíme později. Máme připraveno velké množství dalších věcí, kterými chceme tuzemský trh změnit,“ řekl Báča.
Podle průzkumu Vodafonu data využívají lidé v 93 procentech pro komunikaci, 87 procent pro přístup na sociální sítě, 89 procent stahuje videa a 48 procent stahuje hudbu.
Konkurenční O2 podle mluvčí Lucie Pecháčkové již dříve nabídla službu pro stahování hudby Spotify bez spotřeby dat, od září přišla s tarifem nabízejícím deset GB dat za 499 Kč. To stačí i náročnějším uživatelům, kteří navíc nemusí řešit, pro jaké služby data využijí, dodala mluvčí.
Skupina Vodafone dnes celosvětově oznámila změnu vizuální identity. Nejviditelnější je změna provedení uvozovek v logu z dvoubarevného červenobílého na tenkou digitální linku s nápisem „ready?“.
„Vodafone začne říkat, že jsme se nikdy neměli lépe. Dosud jsme žili v době internetu a nyní se posouváme do digitální doby. Během několika málo let se zásadně změní komunikace českého Vodafonu se zákazníky. Nabídneme konvergované služby,“ uvedl Báča. Dodal, že časem zmizí klasická mobilní síť GSM.
Vodafone tento týden zároveň oznámil, že pokryl celou ČR sítí pro Internet věcí, která zahrnuje zhruba 4000 vysílačů. Celkově má firma v Česku přes 3,6 milionu zákazníků.