Operátor zavedl na svých značkových a partnerských prodejnách službu T-Mobile e-Přepis usnadňující komunikaci zákazníkům se sluchovým postižením. Jde o simultánní přepis řeči na dálku, díky němuž může neslyšící či nedoslýchavý pohodlně sledovat odpovědi prodejce na displeji tabletu. Služba je k dispozici zdarma na všech 158 prodejnách operátora.
Pokud zákazník o T-Mobile e-Přepis požádá, pracovník pobočky mu zapůjčí tablet s aplikací online přepisu a spojí se s přepisovatelem. Od této chvíle se veškerý mluvený projev prodejce přenáší přes mobilní síť do sluchátek přepisovatele a s minimální prodlevou se následně zobrazuje klientovi v textové podobě na displeji tabletu. Kvůli ochraně osobních údajů se přepisy nikde neukládají a ihned po přečtení jsou smazány.
„T-Mobile přináší zákazníkům se sluchovým postižením velkou svobodu v komunikaci – již nejsou odkázáni na částečnou cizí pomoc a získávají jistotu, že zachytí všechny potřebné informace a správně jim porozumí,“ říká prezident České unie neslyšících (ČUN) Martin Novák.
Službu technicky a personálně zajišťuje sociální firma Transkript online ve spolupráci s ČUN. V jejím rámci poskytuje zaměstnání speciálně trénovaným nevidomým přepisovatelům dosahujícím rychlosti psaní přes 500 úhozů za minutu. Tito lidé mají schopnost vysoké koncentrace na mluvené slovo, a využívají tak svoje postižení jako profesní přednost.
Podle odhadů žije v České republice až 500 tisíc neslyšících nebo nedoslýchavých, přičemž znakový jazyk ovládá pouze cca 1,2 % z nich – většinou jde o neslyšící od narození (při ztrátě sluchu úrazem nebo v pozdějším věku je již těžké se znakový jazyk naučit). Zhruba pětina z celkového počtu osob se sluchovým postižením zároveň nepoužívá naslouchadlo. Právě pro tyto osoby představuje písemný záznam mluvené řeči v reálném čase ideální způsob komunikace.
Zdroj: T-MobileTZ