Statistika: Češi na internetu přehrají ročně 3,2 miliardy videí


Statistika: Češi na internetu přehrají ročně 3,2 miliardy videí

V roce 2018 přehráli obyvatelé České republiky na internetu přibližně 3,2 miliardy videí, přičemž přes dvě třetiny z toho tvořila reklama. Vyplývá to ze zprávy Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).

Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílí s ostatními, vloni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (např. Netflix) pak 4 % obyvatel. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twitch, sledovalo téměř 90 procent obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ říká Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

V roce 2018 si přes internet přehrálo neplacená videa 26 % obyvatel, o dva roky dříve to bylo 21 %. Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.

 

The following two tabs change content below.
Mirek Kočí

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.