Úterý, 16 dubna, 2024
DomůRecenzeRecenze: Toshiba TY-SP1, povedený bluetooth repráček

Recenze: Toshiba TY-SP1, povedený bluetooth repráček

Dnes nám do redakce přinesl kurýr opravdu zajímavý kousek hardwaru. Jedná se o bluetooth repráček od společnosti Toshiba. Celý název repráčku je TY-SP1.

Na první pohled repráček vypadá vskutku imposantně. Ano design je hlavní devízou tohoto příslušenství. Druhou je konektivita, kde je možné repráček připojit skrze bluetooth tak samozřejmě skrze 3,5mm jack konektor.

A mezi další přínosy patří možnost využití k telefonování nebo přijatelný zvukový výstup.

Kompletní specifikace

• Bluetooth 3.0 + ERD
  • Zabudovaný mikrofon funkci hlasitého odposlechu (hands-free)
  • Výstupní výkon: 1,2 W RMS, 3W reproduktor
  • Vestavěný pasivní radiátor pro mohutné basy
  • Tlačítka pro rychlé ovládání
  • Výdrž při přehrávání hudby přes Bluetooth: přibližně 8 hodin
  • Výdrž při přehrávání hudby přes linkový vstup: přibližně 10 hodin
  • Výdrž v pohotovostním režimu: přibližně 100 hodin
  • Podporované Bluetooth profily: A2DP, AVRCP, HFP, HSP
  • Linkový vstup
  • Zabudovaná dobíjecí baterie
  • Součástí dodávky je Mini USB kabel s 3,5mm jack konektorem
  • Včetně cestovního pouzdra
  • Rozměry: 80 × 80 × 41 mm (š × v × h)
  • Hmotnost: 100 g Barevné provedení: arktická bílá

Obsah balení

Obsah balení není nijak rozsáhlý, a nenajdete zde nic až tak překvapujícího. Obsahem balení je samotné zařízení, které má příjemnou hmotnost 100g. Poté balení nabízí několik uživatelských manuálů a příruček. Co určitě potěší, tak semišový povlak na repráček. Díky tomu je možné jej vzít kdekoliv bez obav z jakéhokoliv zničení či poškození. V neposlední řadě je obsahem balení USB kabel k dobíjení a propojení zařízení přes 3,5mm jack konektor.

20140224_105039

Právě kabel je zajímavý kousek v balení. Jak je možné vidět na níže uvedeném obrázku, tak se na jedné straně nachází USB konektor, a na straně druhé je mikro USB s 3,5mm jack konektorem. A co z toho plyne? Plyne z toho jediné. Repráček je možné připojit k zařízení skrze bluetooth nebo také skrze 3,5mm jack konektor (směrem do zařízení) na straně jedné a mini USB (směrem do repráčku) na straně druhé. Jestliže si pouštíte hudbu z notebooku nebo jej máte při ruce, je možné repráček navíc dobíjet skrze USB kabel. Šikovné, že?

20140224_105240

Toshiba TY-SP1

Samotné zařízení je multifunkční. To znamená, že je možné využívat k poslechu hudby, ale také k telefonování. Právě pro telefonování Toshiba bezdrátový reproduktor primárně nabízí. Je to z důvodu vestavěného vysoce citlivého mikrofonu. Je tedy možné zařízení využít pro telefonní konference nebo pro osobní hovory.

Jak sama společnost uvádí, příchozí hovor by měl být reprodukován nahlas a jasně. Také zvuky zachycené mikrofonem by měly být vyčištěny a zesíleny pro čistotu komunikace. Z osobní zkušenosti je nutné potvrdit, že tomu tak opravdu je. Telefonování je bez problémů a obě strany mají čisté a věrné podání zvuku. Výhodu bych viděl na firemních hovorech, kde je více zúčastněných a podobné zařízení je nutností. Kompaktní provedení dodává zařízení značnou výhodu v přenositelnosti. Zařízení je možné využít například při grilování, kempování, na pláži či doma. Nemusíte s sebou nikde přenášet velké reproduktory a starat se o připojení do sítě.

Jestliže bychom chtěli využít zařízení k poslechu hudby, budeme taktéž potěšeni. Vestavěný pasivní radiátor zabezpečuje perfektní zdůraznění basů a měl by snížit zkreslení zvuku. Osobně se mi líbilo, že zvukový výstup ze zařízení přinášel opravdu příjemné oživení skladeb v porovnání s velikostí zařízení. Dostatečná je také hlasitost. Ve vyšších hlasitostech je však zvuk již zkreslený a deformovaný. To však nemění nic na faktu, že při uživatelské hlasitosti je poslech hudby příjemný a ekvivalentní velikosti zařízení.

20140224_105227

Když se podíváme blíže na zařízení, je možné spatřit několik tlačítek pro rychlé ovládání. Tlačítko mínus, pause, plus a tlačítko přijmutí hovoru. Ovládání je intuitivní a praktické. Je možné přehrávat, pozastavit nebo přeskočit skladbu. Dále volat nebo přijímat hovory. Indikace plus mínus tedy při poslouchání hudby nezvyšuje a nesnižuje hlasitost, nicméně funguje jako tlačítko předchozí/další skladba.

Přenosné bezdrátové reproduktory Toshiba TY-SP1EU jsou k dispozici v Evropě od čtvrtého čtvrtletí 2013. Nicméně je škoda, že je v České republice nabízí pouze jeden e-shop. Dle mého se jedná o skvělý kousek příslušenství.

Tomáš Rygl
Tomáš Rygl
Inženýr vysoké školy zaměřené na ekonomii, který je fanouškem mobilních technologií. Mezi nejoblíbenější společnosti Tomáše patří Google, Samsung a Apple.