Sobota, 13 dubna, 2024
DomůRecenzeModern Combat 5: Blackout - Nový král stříleček na mobilech

Modern Combat 5: Blackout – Nový král stříleček na mobilech

Ruku na srdce. Vydat v době největšího rozkvětu free-to-play prodejního modelu hru prostou jakýchkoliv mikrotransakcí může být sebevražda, zvlášť pokud studio na její tvorbu vyplácá velké množství peněz. Tedy pokud už na mobilech nemáte zajetou sérii se silnou fanouškovskou základnou, nejste si jisti, že vaše hra je ve svém žánru zdaleka to nejlepší na trhu a nějakým způsobem neošetříte hrozbu pirátství. To si pak prémiovou hru můžete v klidu střihnout.

Jelikož v Gameloftu nejsou žádní zelenáči, studio všechno tohle dobře ví a co je ještě důležitější, všechno to i má, tedy alespoň co se týče jeho nejnovější střílečky Modern Combat 5: Blackout a tak jsme se dočkali AAA hry prosté jakýchkoliv mikrotransakcí. Má to jediný háček. Abyste si ji zahráli, budete potřebovat připojení k internetu. A to i při hraní singleplayeru.

V Modern Combat 5: Blackout vás na první pohled zaujme krásná grafika plná impozantních scenérií. Na tu krásu budete koukat s otevřenou hubou a to doslova. A pak se to stane. V opojení blaženosti kouknete doleva – nic, kouknete doprava – pic. A na řadu přijde první nahrání uložené pozice. Ačkoliv tahle hra od začátku dává najevo, že s čistým Rambo stylem ji nepokoříte, možná vám to chvíli bude trvat. Ono věřit tomu, že nějaká střílečka na mobilech může být (alespoň do jisté míry) inteligentní, to jde těžko.

modern-combat-5-blackout (2)

Střílení s rozvahou

Úrovně čistě koridorového ražení jsou poskládány tak, abyste se před salvami nepřátel mohli krýt a mezi jednotlivými kryty postupně přebíhat. Jelikož se vždy potýkáte s velkou početní převahou, která je na některých místech ještě doplněna silnějšími pěšáky, či odolnými bossy, vlastně by to bez toho ani nešlo.

Někdy je dokonce třeba odhodit průzkumný dron, jenž vám odhalí polohu nepřátel a dá taktickou výhodu, což se dá dobře využít třeba při kosení zloduchů přes rozbitné překážky. Ano, čtete správně. Ve hře je částečně zničitelné prostředí, takže můžete prostřelit například okna, nebo zdi z dřevotřísky či papíru a díky tomu šikovně zabít i zloduchy o dvě místnosti dál. To samé však platí i obráceně. To se takhle jednou před bossem schováte za přepravkami a už si skoro myslíte, že ho dáte. Když v tom ten bídák váš chabý úkryt rozstřelí a vy se s holým zadkem ocitnete na otevřeném prostranství. Ne, tušíte správně, takové situace v Modern Combat 5 nemívají happy end.

Bossové, hlavně potom ti, co se vás budou snažit zkrouhnout v pozdějších misích, jsou kapitolou sami pro sebe. Většinu z nich vyřadíte z provozu jenom střelbou do jejich Achillovy paty, to samozřejmě za doprovodu důkladného schovávání sebe samých. Kromě nich se pak ve hře najdou i další zajímavé nepřátelské jednotky. Třeba létající útočné drony, protivníci střílející z korby džípů, z vrtulníků, nebo z rychlých motorových člunů. K tomu se ale na druhou misku vah dostávají speciální zbraně, které v průběhu hry pravidelně dostáváte do rukou. Třeba granátomet, nebo pro FPS hry obligátní střílny ve vrtulníku či v nákladovém prostoru vozů.

modern-combat-5-blackout (14)

Když se motivace valí hned z několika stran

O nic nebudete ochuzeni, ani co se týče základního zbraňového arzenálu. V nabídce je velká spousta automatických pušek, samopalů, revolverů, brokovnic i odstřelovaček. Mezi jednotlivými zbraněmi je přitom citelný rozdíl a to i v rámci jen jedné skupiny, takže jeden samopal je přesnější ale pomalejší, další zase rychlejší ale nepřesnější atd., takže svůj herní styl můžete doplnit o přesně padnoucí zbraň.

Zbraně ve hře se dají také vylepšovat novými součástky, které si stejně jako nadstavbové zbraně odemykáte plněním dílčích úkolů a sbíráním zkušeností. A to samé platí i pro otevření celkem tří nadstavbových herních tříd (assault, heavy, recon, sniper).

modern-combat-5-blackout (18)

Každá z nich se vám zpřístupní s dosažením potřebného levelu, každá přitom vyniká rozdílnými perky a možnostmi vylepšování základních vlastností a dovedností, k čemuž potřebujete i nemalé množství zkušenostní bodů získávaných taktéž levelováním. S motivačním systémem si autoři vyhráli, pořád máte radost z něčeho nového a přitom stále máte co objevovat a dobývat, nehledě na vaši zvědavost stran nových lokací, neboť tohle je opravdu grafická a především hratelnostní hostina o několika chodech. Snad pro ilustraci postačí, když na sebe prozradím, že ke hře pravidelně odbíhám i během psaní této recenze. Prostě se jí nemůžu nabažit. A o to tady jde, ne?

A to jsem, prosím, ještě nezačala vyprávět o mutliplayeru, v němž se nacházejí (pro mě nejlepší) klasické módy včetně capture the flag, free for all a eliminace VIP osoby. Sympatické na této části hry je, že si můžete založit svou skupinu (tzv. squad) přátel a s ní se vrhat do soubojů s jinými skupinami, čímž eliminujete frustraci z toho, když vás matchmaking přidělí k partě tupců.

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Modern Combat 5 Blackout/“/]

Verdikt:

• Nejlepší mobilní FPS akce na trhu. Nabízí perfektní grafiku, výborný motivační systém a hlavně návykovou hratelnost. Musíte ji mít. A když ji máte, musíte ji hrát. Pořád do kola až do zemdlení.