Nejvíce smartphonů prodává Samsung, dvojkou je Huawei


Nejvíce smartphonů prodává Samsung, dvojkou je Huawei

Prodeje chytrých telefonů koncovým uživatelům ve třetím čtvrtletí roku 2019 dále klesaly – o 0,4 % oproti stejnému období loňského roku. Poptávka zůstává slabá zejména proto, že zákazníci hledají co nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty. Společnost Huawei prodala o 13 milionů telefonů více, Apple naopak téměř o 5 milionů méně. Vyplývá to z analýzy společnosti Gartner.

„Dnešní uživatelé chytrých telefonů volí modely střední třídy, neboť nabízejí lepší poměr ceny a užitné hodnoty než prémiové přístroje,“ říká ředitel výzkumu Gartner Anshul Gupta. „V některých případech také dochází k odložení rozhodnutí o nákupu telefonu, neboť uživatelé čekají na nástup 5G sítí ve svých zemích.“

Díky této změně dokázaly značky jako Samsung, Huawei, Xiaomi, Oppo a Vivo posílit své pozice v nižší a střední třídě – Huawei, Samsung a Oppo díky tomu ve třetím čtvrtletí dokonce rostly. Oproti tomu Apple zaznamenal další meziroční dvouciferný propad prodejů.

Čínská společnost Huawei jako jediná mezi velkými výrobci rostla meziročně dvouciferným tempem – ve třetím čtvrtletí prodala 65,8 milionu chytrých telefonů, což představuje meziroční růst o 26 %. Klíčem k úspěchu byly především aktivity na domácím čínském trhu, kde firma prodala 40,5 milionu chytrých telefonů a navýšila svůj tržní podíl o 15 procentních bodů.

Zákaz přístupu ke klíčovým technologiím z USA zatím nebyl plně realizován (navíc byl ohlášen tříměsíční odklad), nicméně události měly negativní dopad na značku na mezinárodním trhu. O to více podpořil růst Huawei domácí čínský ekosystém – americké sankce probudily patriotismus u partnerů Huawei v Číně a vytvořily situaci, v níž je jí obtížné na tamním trhu konkurovat. Roli hrály i investice do dceřiných značek Honor a Nova, vícekanálové přítomnosti (online i kamenné obchody), nebo rozvoj 5G a další technologické inovace.

Samsung si celosvětově udržel první příčku při meziročním nárůstu prodejů o 7,8 % – společnosti podle A. Gupty pomohla agresivní revize portfolia a zaměření na modely střední a nižší třídy. Prodeje iPhonů ve třetím čtvrtletí dále klesaly – 40,8 milionu prodaných kusů představuje meziroční pokles o 10,7 %. Ani speciální nabídky a slevy zavedené na řadě trhů nedokázaly trend obrátit.

V Česku ve třetím čtvrtletí roku prodeje chytrých telefonů meziročně poklesly o 0,3 %. Jedná se o výrazně menší propad než v předchozím čtvrtletí (ten činil přibližně 4 %). Tuzemské prodeje Apple meziročně stouply ze 151 na 160 tisíc kusů – projevil se patrně start řady iPhone 11. Společnost Huawei naopak musela čelit mírnému propadu z 205 na 200 tisíc prodaných kusů. Na českém trhu nejvíce posiloval Samsung – o více než 10 % z 330 na 386 tisíc kusů, rostlo také Xiaomi ze 190 na 197 tisíc kusů.

The following two tabs change content below.
Mirek Kočí

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.