Sobota, 25 června, 2022
DomůNovinkyNejcennější značkou světa zůstává americký Apple

Nejcennější značkou světa zůstává americký Apple

Nejcennější značkou světa zůstává nadále Apple. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala společnost Facebook, která se díky tomu dostala na patnácté místo. Nejvýše postavenou neamerickou firmou je japonská Toyota, která je pátá. Vyplývá to z aktualizovaného žebříčku, který zveřejnila společnost Interbrand.

Hodnota značky Apple letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu Kč), ačkoli firma začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Na druhém místě skončil Google, který si polepšil meziročně o 11 procent a jeho hodnota tak dosahuje 133,3 milionu dolarů.. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape Microsoft, jehož hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.

Největší skok vpřed v žebříčku učinil Facebook, hodnota značky se zvýšila o 48 procent. Následují Amazon (33 procent), Lego (25 procent) a Nissan (22 procent).

BGB2015-Articles-1280-RANKING

Zdroj: Interbrand

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře