Výzkumná společnost Millward Brown, která se specializuje na značky a jejich hodnotu, uveřejnila žebříček nejcennějších značek pro rok 2015. Na prvních třech místech se drží technologičtí giganti Apple, Google a Microsoft.
Hodnota společnosti Apple byla vyčíslena na 247 miliard dolarů, hodnota Googlu na 174 miliard dolarů a hodnota Microsoftu na 115 miliard dolarů. Všechny tyto společnosti si v porovnání s hodnotou své značky v předchozím roce významně polepšily. Nejvíce se přitom poměl právě Apple, jehož hodnota v roce 2015 stoupla o pěkných 67%.
Obrovský nárůst hodnoty značky Apple je samozřejmě přičítán úspěšnému uvedení smartphonů iPhone 6 a iPhone 6 Plus. Apple byla nejhodnotnější značkou i v roce 2013, 2012 a 2011. V roce 2014 ji na špici zastoupila značka Google.
Na dalších sedmi místech (tedy do celkového desátého místa) se s viditelným odstupem umístily společnosti IBM (94 miliard dolarů), VISA (92 miliard dolarů), at&t (90 miliard dolarů), Verizon (86 miliard), Coca-Cola (84 miliard), McDonald’s (81 miliard) a Marlboro (80 miliard).
Mezi TOP 100 nejhodnotnějšími společnostmi na světě se objevila ještě společnost Samsung, která se s hodnotou necelých 22 miliard umístila na 45. místě.
Zdroj: Phone Arena