Pondělí, 15 dubna, 2024
DomůRecenzeNeed For Speed: Most Wanted: Řev motorů je ta nejlepší hudba

Need For Speed: Most Wanted: Řev motorů je ta nejlepší hudba

Série s mnohaletou tradicí, to je Need For Speed. Na mobilní zařízení se vrací již po páté, aby nám ukázala, že její možnosti nejsou zdaleka vyčerpané. Navíc nám vývojáři hry ukážou, že zvládnou dokonale zpracovat hru pro potřeby dotykových zařízení a značně zjednodušit ovládání bez ztráty na herním zážitku. Název Most Wanted znamená v českém jazyce Nejhledanější a autoři si ho nevybrali náhodou. Jedná se o remake stejné hry z roku 2005. Tehdy Most Wanted vycházelo na konzole nebo PC a svět ještě neznal iOS s Androidem. Co tedy očekávat od nového dílu? Dokáže se EA poučit a vyvarovat chyb z předchozích ročníků? Už teď vám můžu prozradit, že se jedná o nejpodařenější díl. A ten my chceme. Most Wanted.

Jak jsem zmínil v úvodu, Most Wanted lze přeložit jako Nejhledanější. A od toho se bude odvíjet celá hra. Do ní vstupujeme jako úplný nováček a začínáme na jedenácté pozici v žebříčku. Čeká nás deset nejlepších řidičů ve městě. Náš úkol je jasný. Propracovat se na jeho úplný vrchol a cesta to nebude zrovna jednoduchá. O to se postarají protivníci a zejména policejní složky, které zde nejsou jen na okrasu.

Hratelnost 9,5/10

Po spuštění hry jsme okamžitě uvedeni do závodu, kde rychle zjistíme, jak se hra ovládá. Hned ze začátku se musíme přihlásit i do sociální sítě EA Origin. Je škoda, že je hra tak pevně svázaná s touto sociální sítí, a ne se službou Game Center. Ale vraťme se zpět k závodům. Hned úvodní závod mě okamžitě vtáhl do hry a vysvobodil mě až vybitý telefon. Seznámíme se s městem a také s rejstříkem nejhledanějších protivníků. Město se skládá z rozmanitých lokací, takže se projedeme po širokých dálnicích, zavítáme do centra města a navštívíme i venkov. Po celé mapě nás čeká mnoho různorodých závodů. A samozřejmě za účasti policie.

Ta má město pevně v hrsti. Hned u prvních závodů pocítíme, že nás policejní složky nebudou jen pronásledovat. Permanentní nárazy, blokády a pásy s hroty jsou zde na denním pořádku. Policie je opravdu dotěrná, na můj vkus až příliš. Není mnoho cest, jak se jich zbavit. Buď je vytlačíme do sloupu, nebo do nich musíme narážet, dokud neodletí. Nárazy do policie ale snižují drahocennou rychlost a při závodu, který jedeme určitý čas, a to opravdu není to nejlepší.

A proto se smiřme s tím, že nám policie bude znepříjemňovat jízdu úplně v každém závodě. Naštěstí nejsme tak úplně bezbranní a můžeme si před závodem dokoupit různé doplňky na auto. Jedná se například o samodohušťovací pneumatiky, rychlé doplňování nitra nebo balíček koňské síly, který nám zvýší akceleraci vozu. Přidáme k tomu ještě přebarvení auta a zjistíme, že tohle je jediný tunik, který nám autoři dovolí. Další omezení zjistíme hned další závod, kdy koupené věci na auto si musíme koupit znova.

Je to trochu škoda, protože to zdržuje a navíc utrácíme zbytečně moc peněz. Na druhou stranu můžeme naši výbavu neustále obměňovat. Co se týče závodů, tak máme tady klasické závody na čas, pak start-cíl apod. Pokud závodíme o místo v žebříčku, tak jedeme jen s protivníkem, jinak je na trati dalších šest závodníků.

Za každý závod dostáváme peníze, za které si kupujeme nová auta. Získáváme i body, konkrétně Special Points, které nám umožňují odemknout nové auta i nové díly. Ve hře se mi líbil systém, kdy při koupi nového auta se mi odemklo auto další.

Ovládání 10/10

U závodních her jsem nikdy nebyl fanoušek naklápěcího ovládání, jelikož vždy se našly chyby, které mi tohle ovládání dokázaly znechutit. Ovšem u Need For Speed je situace jiná. Naklánění je dokonale vyvážené a funguje skvěle.

Díky automatické akceleraci auta nás nebude bolet palec. U arkádových her stejně není moc situací, které by vyžadovaly zpomalení. Kdyby ovšem jedna z těchto výjimečných situací nastala, tak po levé straně máme klasickou brzdu a na pravé straně můžeme použít brzdu ruční. Tento systém ve výsledku funguje dokonale a umocňuje zážitek z hraní. Za celou dobu jsem se nesetkal s jediným bugem.

V Most Wanted můžeme používat pro zrychlení i nitro. To se používá potažením prstem nahoru a doplňuje se automaticky. Můžeme ho získat i dalšími způsoby, jako jsou skoky nebo za odstranění policejní jednotky.

Grafika 10/10

Grafické zpracování hry se řadí mezi naprostou špičku a možná ještě kousek výše. K dnešnímu datu nemá Most Wanted konkurenceschopného protivníka, ale počkejme si, s čím se výtáhne Real Racing 3. Nádherně jsou zpracované samotné auta i prostředí hry. Krajina je vykreslená detailně a to i do dálky a poskytuje pěkný výhled. I přes velkou grafickou náročnost se hra vůbec neseká, a vše se rychle a plynule načítá! Klobouk dolů.

Dále se vývojářům povedlo hezky zachytit západ slunce. Během hry se střídá den i noc a soumrak s rozbřeskem. Je to určitě lepší než pouze noc nebo den, ale takový Underground 2 v noci měl svoje kouzlo. Auta nevypadají jako kdyby plavala na vozovce, ale opravdu po ní jezdí a patří na ni. Co se mi moc nelíbí jsou lesklé silnice, které působí jako by byly permanentně po dešti.

Animace ve hře na mě působily akčním dojmem a kývající se kamera při průjezdu auta tento pocit ještě umocňovala. Co se týče aut, tak se můžeme setkat s více jak 35 licencovanými auty. Namátkou můžu jmenovat například Lamborghini Aventador, Porsche 911, ale třeba i Hummer H1. I na starší modely autoři mysleli, takže se můžeme setkat i s archivními kousky. Velké plus si u mě získalo poškození vozidel, autoři se nebáli auta vykreslit úplně zdemolované. Bohužel otevřený svět se ani v tomto Need For Speed nenachází. Je to opravdu škoda a konkurenci by to zasadilo další velkou ránu.

Zvuky 10/10

Takhle různorodý soundtrack jsem opravdu nečekal. Chemical Brothers, The Who nebo Skrillex. Tohle jsou jen náhodná jména, které jsem uslyšel během prvních závodů. Soundtrack má zhruba 15 písniček a určitě nás brzy neomrzí. Mix se EA povedl skvěle a patří mezi nejlepší herní soundtracky, které jsem v poslední době slyšel. Jako znalci série jistě víte, že EA klade velký důraz i na projev auta. Asi vás potěší, že zvuky motorů jsou charakteristické pro každé auto. Takže máme skvělý soundtrack, dunící motory a do toho hlasitou policejní sirénu. Co víc si můžeme přát. Snad už jen pořádná sluchátka ?

Závěr 9,5/10

Dostala se mi do rukou jedna z nejlepších her jaké jsem kdy na iOS hrál. Jsem opravdu rád, že je to právě Need For Speed. Po úpadku série na PC a konzolích si aspoň zčásti napravuje reputaci na mobilních zařízeních. Hra stoji 5,99 ? v App Store a Google Play. Na české koruny to vychází zhruba na 150 korun. Osobně si myslím, že je to adekvátní cena. Hra totiž neobsahuje žádné větší chyby a navíc vás vtáhne okamžitě do děje. Zamrzela mě pouze absence multiplayeru. Škoda. Snad se dočkáme v dalších aktualizacích.

Odkaz ke stažení:

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/NeedForSpeed/“/]

Jan Bíreš