Čínská firma Xiaomi uvedla před několika týdny na indický trh tabletomobil Redmi Note. Ten zaujal tamní zákazníky natolik, že není jednoduché uspokojit poptávku. Například poslední série čítající 50 tisíc kusů se vyprodala za neuvěřitelných šest sekund. Informoval o tom viceprezident čínské značky Hugo Barra, který je zároveň bývalým viceprezidentem Googlu.
Xiaomi bylo nuceno reagovat na rostoucí oblibu přerostlých smartphonů realizací modelu Redmi Note. Zařízení, s nikoliv špičkovou, ale velmi slušnou výbavou, tradičně korunuje nízkou cenou. A tak není divu, že výrobce zaznamenal obrovský zájem všude tam, kde ho začal nabízet.
Redmi Note má 5,5palcový displej s HD rozlišením a tempo odezvy určuje čipová sada MediaTek MT6592 s osmijádrovým procesorem a grafikou Mali-450MP4. Na trhu jsou dvě verze s odlišnou paměťovou výbavou, první má 1 GB RAM a 8GB vnitřní úložiště, druhá pak 2 GB operační paměti a 16 GB pro uživatelská data. Společná je podpora paměťových karet, stejně tak hlavní třináctimegapixelový a sekundární pětimegapixelový fotoaparát.
Na zahraničních trzích se phablet prodává za zhruba 145 dolarů, tedy za přibližně 3 000 Kč. V Česku je, jak už to tak bývá, mnohem dražší.