Záchranka je pro uživatele dotykových mobilních telefonů dostupná už dva roky. Od svého spuštění prošla řadou změn. „Postupně jsme na základě zpětné vazby od uživatelů i odborníků aplikaci vylepšovali. Když si ji dnes spustíte, nenajdete jen nouzové tlačítko, ale také řadu dalších funkcionalit – interaktivní návod první pomoci, lokátor s nejbližšími nemocnicemi, pohotovostmi či lékárnami, nebo také automatizovanými externími defibrilátory,“ říká Filip Maleňák, autor aplikace.
Za poslední velký úspěch považuje tým aplikace zapojení Horské služby ČR do systému. Záchranka tak jako „první pomoc v kapse“ pomáhala u nehod na sjezdovkách i na běžkařských tratích. „Na všech horách v České republice jsme zaznamenali od začátku roku zhruba 140 nouzových volání z aplikace. Hlášení o nehodě se k nám dostalo vždy v okamžiku odeslání nouzové zprávy, takže jsme mohli vyrazit na pomoc ve stejnou chvíli, jako ZZS,“ popisuje Radim Pavlica, náčelník Horské služby Beskydy.
Kromě již zmíněných inovací se vývojáři aplikace za uplynulé dva roky soustředili také na to, aby byla Záchranka dostupná všem, tedy i lidem s hendikepem. Podařilo se tak spustit např. unikátní způsob komunikace neslyšících s operátory zdravotnické záchranné služby pomocí ikon. „Nově chceme také zavést chat neslyšících s operátory, a to prostřednictvím textových zpráv generovaných aplikací Záchranka,“ upřesňuje Maleňák.
Cíle na nadcházející rok má tým aplikace Záchranka jasné. „Chceme Záchranku postupně přivádět na zahraniční trhy,“ říká Maleňák. Aplikace tak začne v polovině dubna plně fungovat v Dolním Rakousku. Dalším plánem vývojářů na letošní rok je transformace aplikace z mobilního telefonu do chytrého náramku. Ten by měl být k dostání už letos před Vánoci – jednoduchý náramek bude obsahovat všechny funkce aplikace a bude vhodný jak pro seniory, kteří mají pouze tlačítkové mobily, tak pro aktivní sportovce, kteří si např. k běhu neberou telefon.
Aplikaci Záchranka si do svého mobilního telefonu už stáhlo 560 000 uživatelů. Každý den přijímají zdravotnické záchranné služby v České republice zhruba 40 tísňových hovorů z aplikace.
[appbox googleplay com.medicalit.zachranka]
[appbox appstore id1071831457]
Aplikaci Záchranka si stáhlo 560 tis. uživatelů a je 40 tis. volání denně. Tedy v průměru každý volá jednou za 14 dní. To je dost.