Japonský vlak Maglev dosáhl při testovací jízdě na magnetickém polštáři nového rychlostního rekordu 603 kilometrů v hodině. Překonal tak své dosavadní maximum z minulého týdne, které mělo hodnotu 590 kilometrů za hodinu. Informoval o tom zpravodajský server BBC News.
Vlaky s technologií maglev se při jízdě pohybují v poli supravodivých magnetů, nacházejících se jak v kolejích, tak v jeho konstrukci. Vznáší se zhruba deset centimetrů nad tratí. Výhodami použití magnetické levitace u vlaků jsou zejména vyšší rychlost, která kvůli absenci tření přesahuje 400 kilometrů za hodinu, a větší komfort pro cestující.
Většímu rozšíření rychlovlaků nové generace brání zatím vysoké investiční náklady na specifickou dopravní infrastrukturu. Japonské dráhy plánují první soupravy uvést do komerčního provozu nejdříve za dvanáct let. Předpokládá se, že přepravovat pasažéry budou mezi Tokiem a městem Nagoja.
Zatímco dnes cestující ve vlaku stráví 90 minut, v budoucnu vzdálenost 286 kilometrů urazí za pouhých 40 minut. Rychlovlak s lidmi pojede pomaleji, než během testovacích jízd, počítá se s rychlostí kolem 505 kilometrů za hodinu.