Středa, 17 dubna, 2024
DomůRecenzeLEGO STAR WARS: Konec bezchybné série? Zapomeňte!

LEGO STAR WARS: Konec bezchybné série? Zapomeňte!

Už od útlého dětství jsem patřil mezi obrovské fanoušky lega. A série Lego Star Wars byla něco pro mě naprosto fenomenálního. Jenže slušná řádka let uplynula a moje vášeň z dětství mě opustila. Ale název Lego ve mně neustále budí pocit bezstarostného dětství a stovky hodin skládání vlastních modelů. To je jeden z hlavních důvodu, proč jsem nemohl odolat stažení titulu Lego Star Wars.

Lego od svého vzniku vytvořilo přes 90 sérii. Většinou se nechávali inspirovat od filmových snímků či akčních postav. Jedním z nich byl i kultovní snímek Star Wars. Jak šel čas, série Lego Star Wars se dostala i na počítače v herní podobě a i teď patří mezi velmi oblíbené herní tituly, které jsou doslova napěchované humorem a neotřelými nápady. Takže není překvapením, že se tato velmi úspěšná série dostala i na zařízení Android a iOS. Jedna věc ale není jistá. Bude hra pokračovat v brilantní a úspěšné sérii po všech stránkách?

Hratelnost (5/10)

Ještě než se pustíte do samotného hraní hry, podíváte se asi dvouminutové video, které popisuje události, jež předcházely samotnému příběhu. Už tady se objevovaly humorné prvky, jimž je série Lego Star Wars pověstná a mě nezbývalo nic jiného, než je přivítat s úsměvem na tváři a náručí dokořán. Nedostali jsme se ještě ani k samotnému hraní a já se bavil. Poté následuje vybrání si postavy spolu se stranou, za kterou budete kopat. Na výběr budete mít mezi Jediem (Yoda) a Stihem (Dooku). Od této volby se taky bude odvíjet příběhová linie.

Jednotlivé mise se odehrávají v prostředí, které jsou můj vkus příliš ohraničené a toho volného pohybu vám ani jedna mapa moc nenabídne. Před každou misí vás čeká krátké video, které vás trochu zasvětí do situace.

Úkoly, které obdržíte vždy na začátku mise, nejsou většinou nic složitého a později se začnou i opakovat. Čeká vás zabíjení nepřátel, sbírání konkrétních položek a další. Každá z misí je hodnocena na 3 hvězdičkové bázi. Vždy ještě před začátkem mise budete informování o tom, jaké podmínky musíte splnit, abyste obdrželi nejvyšší ohodnocení.

Během vašich poutí budete narážet na hromádky lega. Pokud je zničíte, vypadnou z nich cvočky. Ty padají i ze zabitých nepřátel. Díky těmto cvočkům si budete moct pořizovat další jednotky do vaší armádní sestavy, se kterou jste na aktuální misi. Své nákupy budete provádět u věže, které se nachází téměř každé misi minimálně dvě. Jak budete provádět nákup, řádně si promyslete, kdo do vaší jednotky přibude.

Váš tým je totiž vždy omezen na určitých počet vozidel, letadel nebo vojáků. Nikdy si nebudete mít možnost doplnit svou dosavadní jednotku o nový druh bitevní techniky. Jakmile vybočíte, například z jednotky vojáků na vozidla, vaše jednotka bojovníků se resetuje a vy začínáte tvořit novou jednotku. Je zde taky možnost snižovat počet vojenské techniky a navýšit ji naopak někde jinde.

unnamed

Cvočky musíte sbírat s velkou dávkou hbitosti, protože jejich setrvání na povrchu nepřesahuje ani 5 sekund.

V případě, že při jednom z bojů celá vaše jednotka lehla popelem, nezoufejte. Do té doby, dokud budete mít cvočky na minimálně jednoho vojáka, hra pokračuje. Pro některé to bude druhá šance, pro některé prodlužování agónie a vyhýbání se něčemu, co se dřív nebo později dostaví.

Unavovalo mě neustále vydávání rozkazů v rámci celé jednotky. Půlku jednotky nechat na současné pozici a s druhou táhnout do boje. Jedná se o běžný strategický prvek. Bylo to opravdu tak obtížné do hry zakomponovat?

Vaši nepřátelé jsou poněkud, řekněme na tvrdli. Co se týče jejich útoku, mají ho podmíněný na určité zorné pole. A pokud  se v oblasti, kterou oni mají nastavenou, nenacházíte, tak jednoduše nehnou ani brvou. S klidem tak můžete nepřátelskou jednotku označit v levém horním rohu obrazovky, zlikvidovat ji a jednotka tam bude stát jak tvrdé Y.

unnamed (2)

Zvuky (9/10)

Po této stránce hra splnila, co její název předestíral. Fanoušci série Star Wars budou jásat, protože na ně čeká slušná řádka zvukových efektů a doprovodných skladeb. Ať už světově známá The Imperial March, která doprovázela ve snímcích Dartha Vadera na každém kroku, nebo samotnou závěrečnou skladbu od Johna Williamse. Nečerpat ze snímku Star Wars zvukovou kulisu by byla velká chyba. A vývojáři si toho byli vědomi, což je jenom dobře.

unnamed (1)

Grafika (6/10)

Popravdě, o grafice jsem byl hodně dlouhou dobu na vážkách, protože jsem nevěděl, jak že to vývojáři s ní zamýšleli. Můj názor na ni je, že zkrátka není kdoví jak oslnivá. Největší kámen úrazu jsou podle mě detaily a textury. Kdybych se rozhodoval, jestli si mám hru stáhnout na základě screenshotů, nešel bych do toho. Protože mi po téhle stránce nepřijde ani trochu atraktivní. Do jisté míry chápu, že tvůrci jsou limitování tématikou Lega, ale neměl by to být argument, kterým by se měli autoři hájit, protože opravdu není na místě.

unnamed (3)

Ovládání (4/10)

Zde se autoři hry ubírali tou nejednodušší cestou. Neočekávejte žádné dotykové klávesy nebo aktivní tlačítka. Veškerý pohyb nebo útok budete provádět za pomocí dotyku na displej.

Celé mě to po určité době připadalo strašně jednotvárné a nudné. Přesunete se, označíte nepřátele, zaútočíte a pak už je to jen o tom, kdo má větší palebnou převahu a kdo skoná první.

Suma Sumarum

Pokud si tenhle kousek nainstalujete, doporučuji vám dát očekávání, které jste si přinesly ze sérii Lego Star Wars, ať už z PC nebo z konzole, stranou. Vaše zklamání bude o to menší. I tak titul nenaplnil u mě ani to základní očekávání, což je mi už jenom z respektu k celé sérii Lego Star Wars líto.

Od května máte možnost hrát hru i na oficiálních stránkách Lego Star Wars a pokud hrajete na svém iOS nebo Android zařízení pod ID Lego, budete moct ve webovém prohlížeči pokračovat tam, kde jste zařízení skončili.

V průběhu léta by měly být vypuštěny další nové úrovně.

Patrik Neto
Patrik Neto