Spotřebitelská divize Huawei uveřejnila předpokládané výsledky za rok 2016. Firma vykázala tržby z prodejů ve výši 178 miliard RMB (25,7 miliardy dolarů) se 42% meziročním nárůstem, přičemž se jí podařilo na celém světě prodat rekordních 139 milionů smartphonů.
Podle dat analytiků ze společnosti GfK vzrostl podíl Huawei loni na celosvětovém trhu smartphonů na 11,3 %. Firma drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země. V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %. V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20% tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení. V Africe, Latinské Americe a na Středním Východě dosáhla společnost téměř 15% tržního podílu.
Úspěch u zákazníků Huawei zaznamenal hlavně díky modelům P9, P9 Plus a Mate 9. Smartphonů P9 a P9 Plus se prodalo v uplynulém roce 10 milionů kusů, prodeje phabletu Mate 9 pak byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím Mate 8.
„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. Vděčíme za to hlavně našemu prozákaznickému přístupu, který je založen na vytváření smysluplných inovací. Rovněž se nám dařilo pokračovat v budování prémiovosti značky, posilovat prodejní kanály a vylepšovat oblast péče o zákazníky a servis. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu. Budeme nadále rozvíjet naši strategii pro mezinárodní trhy a proaktivně budovat kapacity pro budoucí růst,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.