Huawei zaznamenal v prvním čtvrtletí aktuálního roku výrazný meziroční nárůst prodejů smartphonů. Firmě se podařilo prodat 34,55 milionu chytrých telefonů a upevnit si tak druhé místo za Applem a Samsungem. Podle agentury IDC vzrostl aktuální světový podíl Huawei na trhu smartphonů na 9,8 %.
Čínský podnik, respektive jeho spotřebitelská divize, zaznamenala více než 50% nárůst prodejů teleofnů v 52 zemích světa, z toho ve 32 zemích byl růst dokonce více než 100 %. V Evropě Huawei dosáhl stabilního růstu prodejů meziročně o 15 %, v Číně o 20 %, v jihozápadní Asii a Jižním Pacifiku pak prodeje dokonce dosáhly více než 70% meziročního nárůstu.
Výrazný vzestup zaznamenala společnost také v segmentu high-end zařízení, a to především díky úspěšným prodejům modelů ze série P9 nebo phabletu Mate 9. V prvním kvartále tohoto roku poměr telefonů střední a vyšší třídy (od 300 dolarů výše / asi 7400 Kč) vzrostl ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 11 %. Huawei rovněž překvapil svými prodeji na stagnujícím trhu tabletů, kde byznys společnosti meziročně vzrostl o 70 %.
„Cestou kupředu se bude Huawei Consumer BG soustředit na zlepšování zákaznického servisu, zvyšování přítomnosti v rámci obchodních kanálů, retailu, brandingu, marketingu, služeb a dalších sektorů tak, abychom zlepšili celkovou zkušenost uživatelů s našimi produkty,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG. „Mezitím bude Huawei Consumer BG pokračovat ve vývoji produktů a inovací umělé inteligence (AI). To všechno by mělo uživatelům poskytnout excelentní zážitky a upevnit postavení Huawei jako leadera v oblasti vývoje technologií a zároveň posílit vnímání společnosti jako technologické značky milované zákazníky po celém světě.“