Sobota, 13 srpna, 2022
DomůNovinkyHuawei je nadále třetím největším výrobcem smartphonů na světě

Huawei je nadále třetím největším výrobcem smartphonů na světě

Zpráva Strategy Analytics a International Data Corporation (IDC) za první kvartál roku letošního roku zaměřená na trh smartphonů uvádí Huawei opět jako třetího největšího výrobce smartphonů na světě.

Podle analýzy GfK pokrývající 15 evropských zemí zaznamenala společnost Huawei výrazný růst především v regionu CEE & Nordic. Data IDC ukazují, že tržní podíl této firmy na konci prvního kvartálu činí 8,5 %, zatímco ve stejném období loňského roku byl její podíl 5 %.

V prvním čtvrtletí Huawei uvedl na světový trh novou vlajkovou loď Huawei P9, vybavenou duálním fotoaparátem. S výhledem do druhého čtvrtletí společnost předpokládá, že prodeje P9 ještě podpoří růst tržního podílu Huawei v oblasti smartphonů střední a nejvyšší třídy. Data ukazují, že P9 předčil svého předchůdce, Huawei P8, v tržbách za první týden od uvedení na prodeje.

Huawei-P9

Podle GfK měření POS ukazuje, že Huawei včetně značky Honor zaznamenal razantní nárůst v regionu CEE & Nordic (střední a východní Evropa a Skandinávie): společnost dosáhla tržního podílu 11,6 % s meziročním 293% nárůstem prodaných smartphonů Huawei/Honor ve srovnání s 1. kvartálem 2015.

V ČR meziroční nárůst 124 % a tržní podíl 13 %

GfK rovněž uvedla, že ve zkoumaných zemích ve srovnání se stejným obdobím loňského roku výrazně vzrostly prodeje smartphonů Huawei/Honor: v ČR o 124 %, v Dánsku o 118 %, ve Finsku o 512 %, v Řecku o 214 %, v Norsku o 82 %, v Polsku o 833 %, v Rumunsku o 252 % a ve Švédsku o 435 %. Rakousko potom vykázalo největší růst v tržním podílu, a to o 1144 %. V České republice dosáhl v Q1 tržní podíl Huawei/Honor 13 %.

Analýza rovněž dokládá rostoucí trend v oblibě smartphonů s většími displeji, zejména smartphony s displeji o velikosti 5 až 5,5 palce. Zatímco v prvním kvartálu loňského roku v regionu CEE & Nordic tržní podíl smartphonů s touto velikostí displeje 22 %, během prvních tří měsíců letošního roku se jejich podíl mezi prodanými smartphony zdvojnásobil.

Všechna GfK data vycházejí z POS měření GfK zaměřeného na chytré telefony, na základě prodaných jednotek, za období Q1 2016 (leden – březen 2016) a Q1 2015 (leden – březen 2015). Měření zahrnovalo trh v Rakousku, Chorvatsku, České republice, Řecku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Izraeli, Estonsku, Lotyšsku, Litvě (CEE) a Dánsku, Finsku a Švédsku (Nordic).

1

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

1 komentář

  1. Huawei dále roste, což je dáno zejména dostatkem jednotlivých smartphonů, jejich kvalitě a ceně. Zaměřením se na zákazníky a mnoha inovacemi. Jen tak dál.

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře