HTC Vive Pro Eye jde do prodeje. Cena je stanovena na 42 999 Kč


HTC Vive Pro Eye jde do prodeje. Cena je stanovena na 42 999 Kč

HTC oznámilo zahájení prodeje profesionálního systému virtuální reality s integrovaným sledováním pohybu očí Vive Pro Eye. Oproti jiným headsetům tohoto výrobce novinka přináší nárůst výkonu i obrazové kvality bez zvýšení nároků na komponenty PC. Toho je dosaženo pomocí technologie foveated rendering vykreslující ve vyšší kvalitě pouze část obrazu, kterou uživatel skutečně sleduje.

Set virtuální reality je k objednání na stránkách vive.com a alza.cz za cenu 42 999 Kč. Komerční licenci Advantage s dvouletou zárukou pro podnikatele a nadstandardním servisem lze dokoupit za 4 750 Kč.

Systém HTC Vive Pro Eye vznikl jako odpověď na potřeby profesionálních uživatelů a podnikatelů. Je vhodný nejen pro jednoduché instalace s jedním headsetem, ale i pro velké instalace pro více uživatelů. Dokáže plně využít sledování pohybu SteamVR 2.0 na prostoru až 10 × 10 m s využitím několika headsetů a bezdrátové připojení pomocí Vive Wireles adaptéru. Nechybí samozřejmě špičkové OLED displeje s perfektním kontrastem a rozlišením 2 880 × 1 600 px. Velký posun však představuje technologie sledování pohybu očí, která přináší následující výhody:

– Dynamická výuková prostředí: Headset umožňuje vytvořit realistické simulace reagující na pohled uživatele, které mu mohou poskytnout relevantní zpětnou vazbu.
– Analýza dat o pohledu uživatele: Headset dokáže zachytit v reálném čase informace o tom, na co se uživatelé soustředí a poskytnout data o jejich chování a rozhodovacích procesech.

– Intuitivní interakce: Technologie umožňuje ovládání software pomocí pouhého pohledu. Odpadá tak nutnost použití ovladačů, což usnadňuje použití v hernách a v neposlední řadě umožňuje ovládání virtuální reality handicapovaným uživatelům.
– Přirozenější kontakty ve VR: Sledování pohybu očí umožňuje jeho přenesení na avatary. Setkávání ve virtuální realitě tak bude ještě přirozenější a přesvědčivější.

„Díky integraci sledování pohybu očí a technologii foveated rendering je možné snížit nároky na běh aplikací a zároveň zvýšit kvalitu obrazu,“ uvádí HTC a dodává: „Výkon grafické karty je investován do vykreslování detailů v místě, na které se uživatel skutečně kouká. Tam, kde lidské oko detaily nedokáže postřehnout, je výkon naopak ušetřen.“

I proto společnost Nvidia označuje HTC Vive Pro Eye za nejvhodnější headset pro spojení s grafickými kartami RTX a jejich technologii Variable Rate Shading. Skvělou ukázku spojení těchto technologií prezentovala v rámci GTC (GPU Technology Conference) společnost Zerolight. Jejich virtuální BMW M bylo možné na stánku nakonfigurovat, a následně prohlédnout v měřítku 1:1 včetně nejjemnějších detailů interiéru. Pro prezentující pak byla zajímavá především automaticky generovaná mapa, která odhalila, na co se uživatel nejvíce soustředil.

The following two tabs change content below.
Mirek Kočí

Mirek Kočí

Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.



Comments are closed.



Pocket
0Shares
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.