Možná už se to stalo i vám. Navštívili jste mobilní internetové stránky a jejich provozovatel vám formou reklamy doslova vnucoval instalaci nějaké své aplikace. Google by právě s tímto chováním chtěl definitivně skoncovat.
Plán je velmi prostý. Jakmile provozovatel stránky bude uživatele nutit k instalaci aplikací tím, že jim bude zobrazovat vtíravé reklamy, Google jim sníží rating (neboli hodnocení). To znamená, že daná stránka by se mohla propadnout na nižší místa ve vyhledávání, což by znamenalo výhodu pro konkurenci.
Vtíravou reklamou jsou přitom myšleny takové bannery, které uživatelům znemožňují další pohyb skrze stránky. Tyto bannery jsou natolik velké, že uživatel nejprve musí najít a stisknout křížek pro jejich zavření. V opačném případě mu nezbývá, než pokračovat na reklamovanou stránku, či aplikaci.
Google naopak nebude penalizovat provozovatele stránek, kteří budou používat bannery menších rozměrů sloužících svému účelu, to znamená nevyvíjející na uživatele tlak a neznemožňující jim běžné používání stránek.
Pikantní je, že sám Google formu vtíravé reklamy dříve používal. Potom ale veřejně slíbil, že tyto praktiky škrtá ze svého seznamu a to samé nyní tedy vyžaduje i u všech ostatních poskytovatelů obsahu.
Zdroj: TC