Google pracuje na další zajímavé novince. Do obchodu Play by měl zavést nové označení, které by uživatele informovalo o přítomnosti reklamy v aplikacích.
Mnoho aplikací a her je totiž v obchodu Google Play sice zadarmo, ale přináší agresivní reklamy. Díky nim si na sebe vydělají, často mnohem lépe, nežli v případě, kdy by byly placené. To samozřejmě není nutně špatně – Google tímto způsobem chce bojovat především proti vývojářům, kteří zobrazují reklamy skryté, nebo uživatele namlsají obsahem „zdarma“ a následně spustí agresivní reklamní kampaň.
Informace o reklamě se u aplikací a her bude objevovat podobně, jako informace o in-game nákupech, jenom s tím rozdílem, že u těchto kousků bude napsáno „ad-supported“. Přesnou podobu můžete vidět na obrázku níže.
Označování přítomnosti reklam by do obchodu Google Play Store mělo přibýt už v průběhu ledna.
Takto vypadá popis aplikací v Google Play Store dnes.
Takto by měl vypadat od ledna 2016.
Zdroj: Neowin