Česká budovatelská strategie Factorio by měla být zcela hotová v létě příštího roku, uvedl to vývojář Michal Kovařík. Již nyní je prodáno kolem 1,5 milionu licencí, což představuje obrovský úspěch. Hra je v režimu předběžného přístupu na Steamu již několik let, nyní však studio Wube Software vydalo poslední verzi před dokončením.
Hrdina Factoria ztroskotá na neznámé planetě a má za úkol přes počáteční primitivní fáze, jako je těžba dřeva nebo nerostů, vybudovat automatizovanou továrnu, která mu umožní výrobu kosmické lodě. Při navrhování továrny budete muset používat představivost, kombinovat jednoduché prvky do důmyslných struktur a nakonec ji ochraňovat před tvory, kteří vás opravdu nebudou mít rádi. Design hry je inspirován grafikou her z 90. let, jako byl kultovní Command and Conquer.
Vývojáři uvádí, že prodali už 1,5 milionu licencí hry, což ji řadí k nejúspěšnějším českým herním projektům. Zároveň dodávají, že Factorio je vhodné jak pro lidi, kteří mají rádi budovatelské technické hry, tak i pro děti. Zdůrazňují navíc i její ekologický aspekt – když hráč staví průmyslové provozy, ovlivňuje tak okolí.
Na vývoji titulu se podílelo patnáct lidí a náklady podle Kovaříka činily zhruba deset milionů korun. Hru si zatím podle něj pořizovali hlavně Američané, Němci a Japonci.